Eduskuntavaalien ehdokasasettelu päättyy 27.8.2014

Eduskuntavaalien  kansanedustajaehdokasehdokkaiden ehdollepano päättyy loppujen neljän ehdokkaan osalta 27.8.2014.

Leppävirran piirikokous valitsi 28.-29.3.2014 11 ensimmäistä ehdokasta 6+5. Loput 4 paikkaa täyttää alkusyksystä 2014 kevään piirikokouksen päätösten mukaisesti piirikokous. Lopullinen ehdokasmäärä varmistuu lokakuun loppuun 2014. Piirikokous päätti myös, että paikkajako olisi Pohjois-Savo kahdeksan ehdokasta ja Pohjois-Karjala seitsemän ehdokasta. Jos lisäpaikka tulee, sen ehdollepanon hoitaa piirihallitus.

Ensimmäinen kansanedustajaehdokaskoulutus pidetään Kuopiossa 6.9. KTY:n Torpankellarissa. Kevätpiirikokouksen valitsemat ehdokkaamme ovat Mia Hahtala Leppävirta, Pentti Hartikainen Joensuu, Timo Haverinen Iisalmi, Jaakko Kosunen Kuopio, Jouni Martiskin Tohmajärvi, Merja Mäkisalo-Ropponen Joensuu, Armi Rautavuori Joensuu, Eveliina Reponen Joensuu, Timo Suhonen Varkaus, Tuula Väätäinen Siilinjärvi ja Kati Åhman-Kuosmanen Iisalmi.