Järjestökirje 1/2017

Ajankohtaista, Järjestöt, Yleinen 14:51

Hyvät Savo -Karjalan järjestötoverit!

Sdp:n 45:s puoluekokous on onnellisesti ohi. Puolueemme lähtee yhtenäisenä ja hyvällä tekemisen meiningillä kohti kuntavaaleja. Puheenjohtaja Antti Rinne sai rinnalle kaksi uutta varapuheenjohtajaa Ville Skinnarin Häme ja Maatit Feld-Rannan Fsd . Sanna Marin Pirkanmaa entisestä puheenjohtajistosta jatkaa pestissään. Puoluesihteeriksi valittiin Antton Rönholm Helsinki. Savo   Karjalan sosialidemokraatit menestyi puoluekokouksen väännöissä hyvin. Säilytimme kaksi puoluehallitus paikkaa Hannu Kokki Kuopio ja Merja Mäkisalo – Ropponen Joensuu lisäksi Ari Marjeta sai erinomaisen äänimäärän varapuheenjohtaja vaalissa 360 ääntä. Edustajamme olivat ahkerasti esillä kokouksessa ja valiokunnissa lisäksi ei voi olla nostamatta esille Hämäläisen Juhan  loistavaa  roolia kokouksen puheenjohtajistossa. Kaiken kaikkiaan Savo -Karjalan asema puolueen sisällä vahvistui omalta osaltamme onnistuneen kokouksen ja valmistautumisen myötä.

SDP jatkaa Gallup johdossa joka antaa meille hyvän pohjan tehdä kunnallisvaalityötä sekä ehdokashankintaa, johon nyt kannattaa paukkuja laittaa nyt viimeisen viikon ajan.Gallupit kertovat myös pitkälti hallituksen sekavasta valmistelusta ja siitä   kaverikapitalismista ,  jolla hallitus jatkaa eriarvoistavaa politiikkaa yhteiskunnassamme. Meidän on nyt joka puolella tuotava esille näitä toimenpiteitä vaalikentillä sekä sitä muutosta mitä hallitus yrittää ajaa suomalaiseen hyvinvointiyhteiskuntaan. On tärkeää kertoa äänestäjillä, että silmät avautuisivat minkälainen meno Suomessa on tällä hetkellä käynnissä .

Kevät piirissämme menee täysin kuntavaalien ehdolla jonka jälkeen käynnistyvät paikkaneuvottelut kunta- ja maakuntasolla. Piirin syksy taas käynnistyy Sdp:n ja piirin järjestöpäivillä sekä maakunta   presidentinvaaleihin valmistaumisella.  Seuratkaa piirin sivuilta ja Facebookista ilmoittelua kevään ja syksyn tapahtumista ja kärkipolitiikkojemme kiertämisestä vaalipiirissämme.

KUNNALLISVAALIT 9.4.2017

Kunnallisvaalien ehdokashankinta on kohtuullisessa vauhdissa. Meillä on noin 550 ehdokasta koossa .Olemme 700 ehdokkaasta vielä matkan päässä ja viimeiset päivät  ehdokashankintaa on tehtävä laajalla rintamalla. Varsinkin pienemmissä  kunnissa vielä työtä riittää. Ehdokaslistat on jätettävä tiistaina 28.2.2017 klo 16 mennessä ja listat vahvistetaan 9.3.2017. Tarkemmat ohjeet listoista ja niiden hoitamisesta keskusvaalilautakuntiin on puolueosastoille käyty koulutuksissa 10-11.2.

Piiri tarvitsee heti listojen jätettyä kopion ehdokaslista koosteesta jotta saamme ehdokkaat koodattua rekisteriin. Lisäksi tarvitsemme kaikkien ehdokkaiden sähköpostit heti jotta ehdokkaat pääsevät maakuntalehtien ym. vaalikoneisiin sisään kirjautumaan. Sepolle ilmoitukset välittömästi listojen valmistuttua joko postilla tai sähköpostilla.

SAVO-KARJALAN PIIRIN KEVÄTKOKOUS NURMEKSEN HYVÄRILÄN NUORISO- JA MATKAILUKESKUKSESSA 22.4.2017

Piirikokouksen aikataulutus: Piiri kokous 22.4 klo 10 alkaen ja toritapahtuma klo 14 alkaen Nurmeksen torilla. Kokouksessa käsitellään piirin sääntöjen 12§ määräämät asiat sekä kuntavaalien 2017 tuloksen arviointi.

Piirikokous tarkempi ohjelma ja kokousaineisto toimitetaan edustajille ennen kokousta.

Ilmoittautuminen piirikokoukseen 18.4 mennessä. Piirikokousmaksu kokoukseen osallistuville 10   sisältäen kahvit ja tori lounaan. Piirikokousmaksut piirin tilille ennen piirikokousta OP FI24 577005 20061224  viite piirikokous  .

Ilmoittautumiset seppo.eskelinen(a)sdp.fi

YHDISTYKSET JUHLIVAT
Valtimo ty:n  110v juhla 25.2. klo 11

Kuntalaisten talo valtuustosali kunnantie 1 Valtimo. Muistamiset Valtimon ty:n juhlatilille FI 045496005007538

Kontiolahden ty 100 v , Jakokosken ty 110 v ja Lehmon ty 110 v

Yhdistysten 320 v juhla Kontiolahden koulukeskuksen Ohto-salissa 25.2.  klo 15. Muistamiset Kontiolahden sos.dem kunnallisjärjestön tilille FI 6151654120020260

Sdp:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman puhuu molemmissa tilaisuuksissa.

KEVÄÄN 2017 PÄIVÄMÄÄRIÄ

28.2. Ehdokaslistojen jättö

9.3.Ehdokalistojen numerot

24.3.Puoluevaltuusto Helsinki. Sdp:n peresidenttiehdokkaan nimeäminen.

9.4. Kuntavaalit

22.4. Piirikokous Nurmeksen Hyvärilä.

1.5. Työväen Vappujuhlat

Tsemppiä työntäyteiseen kevääseen ja kunnallisvaalityöhön.

Neeta Röppänen                   Seppo Eskelinen

Piirin puheenjohtaja            Toiminnanjohtaja