Timo Harakkashared tweet on Twitter

SOS jakaa lisää menoja ja ministerinsalkkuja ja tekee *seuraavalle* hallitukselle miljardileikkauksia. Tulkaa pois,Suomi ansaitsee parempaa.

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Hallitus jää kauas työllisyystavoitteestaan. Illan uutinen: Kolme uutta ministeriä. Lopputulos on työllisyyden suhteen pettymys.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Miljardi Soten tietojärjestelmiin on hyvä sijoitus, jos se käytetään uusin avoimiin järjestelmiin - ei upoteta rahoja vanhaan eli Apottiin.

Maria Guzeninashared image on Instagram

#suomi100 näyttely avattu Euroopan neuvoston yleiskokouksessa Strasbourgissa! Sataan vuoteen mahtuu paikoin vaikeaakin historiaa, mutta eteenpäin on menty. Tehdään seuraavista sadasta vieläkin hienompi menestystarina.maria_guzenina

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Suomen rahapajan juhlarahoissa siis kuvataan mm. sisällissodan teloitusta ja Välimereen hukkunutta pakolaislasta. Todella mauton farssi.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

- Kansalaissodan teloituksia kuvaava Suomen itsenäisyyden juhlaraha on vastenmielinen ja täydellinen rimanalitus Suomen rahapajalta. Juhlarahan painaminen osoittaa täydellistä harkintakyvyn pettämistä niiltä tahoilta, jotka ovat vastuussa rahan suunnittelusta, sanoo SDP:n kansanedustaja Joona Räsänen.Sosialidemokraatit SDP

Järjestökirje 2015/6

TERVETULOA PIIRIKOKOUKSEEN VARKAUTEEN 20.–21.11.

Hyvät järjestötoverit!

Politiikan syksy on ollut vauhdikas ja mielenkiintoinen. Porvarihallitus ravistelee päätöksillään ja sekavalla politiikalla jokaisen suomalaisen arkea. Hallitus on romuttamassa suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan monia pelisääntöjä mm. yhdessä sopimisen kulttuuria. Se on kohdistamassa ison osan talouskuuristaan opiskelijoiden, eläkeläisten ja pienituloisten maksettavaksi. Kaiken lisäksi hallituksen kärkihankkeet ja työllisyyspanokset ovat edelleen täysi arvoitus.

Viimeisin gallup osoittaa sen, että äänestäjät kumminkin muistavat, mitä vaalikentillä on luvattu. Ehkä hallituspuolueiden kaikkien aikojen isoin takinkääntö kostautuu nyt erityisesti Perussuomalaisille.

Syksyn toiminta käynnistyi piireissä syyskuussa Työ-seminaareilla, jossa käynnistimme järjestöuudistuskeskustelua sekä käänsimme katseemme myös kohti 04/2017 kunnallisvaaleja. Huhmarissa oli lähes sata toveria rakentamassa yhteisiä tavoitteita ja askelmerkkejä kohti kuntavaaleja sekä kuuntelemassa ja keskustelemassa puheenjohtajamme ja puoluesihteerimme kanssa.

PIIRIKOKOUS VARKAUS 20.–21.11.

Syyspiirikokous pidetään Varkaudessa 20.–21.11.  Piirikokouksen esityslistalla sääntöjen 12§ määräämät asiat. Piirikokouksesta tekee mielenkiintoisen se,  että uuden piirijärjestömme ensimmäinen kaksivuotiskausi on takana ja on edessä piirin puheenjohtajien ja piirihallituksen valinnat. Sääntöjen 14 § mukaan piirihallituksesta todetaan, että piirihallitukseen kuuluu puheenjohtaja, 1–2 varapuheenjohtajaa sekä vähintään 5 mutta enintään 11 muuta jäsentä sekä 0–5 varajäsentä. Kahden varapuheenjohtajan mallissa max. 10 muuta jäsentä.

Piirihallitus nykyisellään on 9-jäseninen ja sen työskentelyyn osallistuvat puoluehallituksen, puoluevaltuuston ja sisarjärjestöjen edustajat.

Piirihallitus arvioi itse toimintaansa ja piti nykyistä kokoa hyvänä. Varajäsenien valitsemiselle ja kahden varapuheenjohtajan mallille piirihallituksessa annettiin tuki.

Esitykset piirihallitukseen ja puheenjohtajistoon viimeistään 16.11. mennessä piiritoimistoon.

PIIRIKOKOUKSEEN ILMOITTAUTUMINEN

Piirikokous alkaa perjantaina 20.11. teatterinäytöksellä ”Joulupotkuri – Ohituskaista onnistuneisiin juhliin” Varkauden teatterissa klo 18.30. Varkauden kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Kari Rajamäki toivottaa kokousväen teatterin lämpiössä tervetulleeksi. Näytös alkaa klo 19, jossa väliaika kahvitus.

Majoitus varattu Hotelli Oscarista.

Piirikokouspaketin hinta 60 € majoittuville. Paketti pitää sisällään majoituksen, aamupalan, teatterilipun, teatterikahvit ja kokouskahvit sekä soppatykkilounaan toritapahtumassa.

Pelkästään lauantaina 21.11. kokoukseen osallistuville kokouspaketin hinta 10 €.

Ilmoittakaa Pauliinalle 30.10. mennessä piirikokoukseen perjantaina tulevien määrä ja mahdollisuuksien mukaan tulijoiden nimet tehdyn majoitus ja teatterilippujen ennakkovarauksen vuoksi.

Piirikokousmaksun piiri laskuttaa ennen piirikokousta, joka on maksettava ennen kokousta.

Tervetuloa Varkauteen piirikokoukseen!

Neeta Röppänen                             Seppo Eskelinen