Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Aamu sarastaa Hietaniemen hautausmaalla. - Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin. Presidentti Mauno Koivistotyttitup

Tuula Haatainenshared image on Instagram

Presidentti Koiviston hautajaiset ja muistotilaisuus olivat kyyneliin liikuttava tilaisuus. Koiviston elämäntyö ja arvot ovat meille kaikille hieno perintö.haatainent

Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Hieno tilaisuus - presidentti Koiviston siunaus. Nyt muistojuhla - vieläkin sydämessä tuntuu ulosmarssin bassorumpu. Manu jätti ison muiston ja perinnön suomalaisille! 🇫🇮🌹miapetrakumpula

Demarinuoretshared image on Instagram

"Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin." Lepää rauhassa presidentti Koivisto.demarinuoret

SDPshared image on Instagram

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne, sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman ja puoluesihteeri Antton Rönnholm laskivat puolueen seppeleen työväenliikkeen ensimmäisen presidentin arkulle Helsingin Tuomiokirkossa. Kuva: Valtioneuvosto #maunokoivistososialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne, sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman ja puoluesihteeri Antton Rönnholm laskivat puolueen seppeleen työväenliikkeen ensimmäisen presidentin arkulle Helsingin Tuomiokirkossa. Kuva: ValtioneuvostoSosialidemokraatit SDP

Demokraattishared image on Instagram

Hietaniemen hautausmaalla. Muurien ulkopuolella kymmenet varusmiehet valvovat parin tunnin kuluttua saapuvan surusaattueen rauhaisaa kulkua.demokraatti

SDPshared image on Instagram

Valmiina seuraamaan presidentti Koiviston siunaustilaisuutta ja surusaattoa Valtioneuvoston linnan edessä. Siunaustilaisuus alkaa Helsingin tuomiokirkossa klo 13 ja surusaatton on arvioitu lähtevän tuomiokirkolta n. klo 14.30. #maunokoivisto #manusosialidemokraatit

Järjestökirje 2015/6

TERVETULOA PIIRIKOKOUKSEEN VARKAUTEEN 20.–21.11.

Hyvät järjestötoverit!

Politiikan syksy on ollut vauhdikas ja mielenkiintoinen. Porvarihallitus ravistelee päätöksillään ja sekavalla politiikalla jokaisen suomalaisen arkea. Hallitus on romuttamassa suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan monia pelisääntöjä mm. yhdessä sopimisen kulttuuria. Se on kohdistamassa ison osan talouskuuristaan opiskelijoiden, eläkeläisten ja pienituloisten maksettavaksi. Kaiken lisäksi hallituksen kärkihankkeet ja työllisyyspanokset ovat edelleen täysi arvoitus.

Viimeisin gallup osoittaa sen, että äänestäjät kumminkin muistavat, mitä vaalikentillä on luvattu. Ehkä hallituspuolueiden kaikkien aikojen isoin takinkääntö kostautuu nyt erityisesti Perussuomalaisille.

Syksyn toiminta käynnistyi piireissä syyskuussa Työ-seminaareilla, jossa käynnistimme järjestöuudistuskeskustelua sekä käänsimme katseemme myös kohti 04/2017 kunnallisvaaleja. Huhmarissa oli lähes sata toveria rakentamassa yhteisiä tavoitteita ja askelmerkkejä kohti kuntavaaleja sekä kuuntelemassa ja keskustelemassa puheenjohtajamme ja puoluesihteerimme kanssa.

PIIRIKOKOUS VARKAUS 20.–21.11.

Syyspiirikokous pidetään Varkaudessa 20.–21.11.  Piirikokouksen esityslistalla sääntöjen 12§ määräämät asiat. Piirikokouksesta tekee mielenkiintoisen se,  että uuden piirijärjestömme ensimmäinen kaksivuotiskausi on takana ja on edessä piirin puheenjohtajien ja piirihallituksen valinnat. Sääntöjen 14 § mukaan piirihallituksesta todetaan, että piirihallitukseen kuuluu puheenjohtaja, 1–2 varapuheenjohtajaa sekä vähintään 5 mutta enintään 11 muuta jäsentä sekä 0–5 varajäsentä. Kahden varapuheenjohtajan mallissa max. 10 muuta jäsentä.

Piirihallitus nykyisellään on 9-jäseninen ja sen työskentelyyn osallistuvat puoluehallituksen, puoluevaltuuston ja sisarjärjestöjen edustajat.

Piirihallitus arvioi itse toimintaansa ja piti nykyistä kokoa hyvänä. Varajäsenien valitsemiselle ja kahden varapuheenjohtajan mallille piirihallituksessa annettiin tuki.

Esitykset piirihallitukseen ja puheenjohtajistoon viimeistään 16.11. mennessä piiritoimistoon.

PIIRIKOKOUKSEEN ILMOITTAUTUMINEN

Piirikokous alkaa perjantaina 20.11. teatterinäytöksellä ”Joulupotkuri – Ohituskaista onnistuneisiin juhliin” Varkauden teatterissa klo 18.30. Varkauden kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Kari Rajamäki toivottaa kokousväen teatterin lämpiössä tervetulleeksi. Näytös alkaa klo 19, jossa väliaika kahvitus.

Majoitus varattu Hotelli Oscarista.

Piirikokouspaketin hinta 60 € majoittuville. Paketti pitää sisällään majoituksen, aamupalan, teatterilipun, teatterikahvit ja kokouskahvit sekä soppatykkilounaan toritapahtumassa.

Pelkästään lauantaina 21.11. kokoukseen osallistuville kokouspaketin hinta 10 €.

Ilmoittakaa Pauliinalle 30.10. mennessä piirikokoukseen perjantaina tulevien määrä ja mahdollisuuksien mukaan tulijoiden nimet tehdyn majoitus ja teatterilippujen ennakkovarauksen vuoksi.

Piirikokousmaksun piiri laskuttaa ennen piirikokousta, joka on maksettava ennen kokousta.

Tervetuloa Varkauteen piirikokoukseen!

Neeta Röppänen                             Seppo Eskelinen