Maarit Feldt-Rantashared video on Instagram

Vår natur är underbar och det finns många fina ställen i Raseborg. Det är lätt att förstå att många vill bo och också besöka vår stad. Vi vill göra vår stad ännu mera attraktiv. - Meillä on upea luonto ja monia hienoja nähtävyyksiä ja vierailukohteita. On helppo ymmärtää miksi monet haluavat asua täällä ja myös matkailijoita ja kesäasukkailta riittää. Haluamme kehittää kaupungistamme vielä entistäkin houkuttelevamman. #kommunalvalet #kuntavaalit #allaskamed #pidetäänkaikkimukana #helaraseborg #kokoraasepori @petrapaulina @syss3 @cgrundstrom maaritfeldtranta

SDPshared image on Instagram

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: vaali.sdp.fi. #kuntavaalit #kaikkimukana #sdp #sosialidemokraatit #kunnat #perhe #lapset #koulutus #harrastussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: https://vaalit.sdp.fi/ratkaisut/perheille-enemman-yhteista-aikaa/Sosialidemokraatit SDP

Ville Skinnarishared image on Instagram

Kyllä brändi - Suomelle jaei bulkki - Suomelle. Hausjärven kuntavaalikiertueen parhaat herkut löytyy Hikiältä. Hikiän Kyrsä ja Hikiän Velli.villeskinnari

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paateron mukaan oli yllättää kuulla, kuinka ”Senaatti 2” on jo perustettu ennen kuin varsinainen maakuntalaki on lähelläkään päätöksentekoa. Asia tuli esille, kun uutisoitiin johdon palkkaamisesta ilman avointa hakua, eli ”kun tiedämme jo parhaat”-periaatteella. – Näin siis uuden maakuntahallinnon ensimmäiset hyvän hallinnon ja demokratian vastaiset päätökset alkavat jo näkyä, Paatero toteaa.Sosialidemokraatit SDP

Demokraattishared image on Instagram

Oriveden torilla on ämpärimeininkiä! Raija Vuori, Oriveden nuorin ehdokas Lauriina Lehtonen ja Ilkka Hjerppe olivat torilla hyvillä mielin juttelemassa kuntalaisten kanssa.demokraatti

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Osallistutaan yhdessä maailman suurimmalle kynttiläillalliselle ja näytetään valomerkki ilmaston puolesta sammuttamalla turhat valot. Viime vuonna 1,6 miljoonaa suomalaista osallistui tavalla tai toisella Earth Houriin - eiköhän laiteta vieläkin paremmaksi tänä vuonna. Jaa kuvaa, jos aiot osallistua!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen vetoaa hallitukseen, että se kuuntelisi jälleen kätilöitä ja hoitajia, kuten se teki palkkoja leikkaavien pakkolakien perumispäätöksessään.Sosialidemokraatit SDP

Järjestökirje 2015/6

TERVETULOA PIIRIKOKOUKSEEN VARKAUTEEN 20.–21.11.

Hyvät järjestötoverit!

Politiikan syksy on ollut vauhdikas ja mielenkiintoinen. Porvarihallitus ravistelee päätöksillään ja sekavalla politiikalla jokaisen suomalaisen arkea. Hallitus on romuttamassa suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan monia pelisääntöjä mm. yhdessä sopimisen kulttuuria. Se on kohdistamassa ison osan talouskuuristaan opiskelijoiden, eläkeläisten ja pienituloisten maksettavaksi. Kaiken lisäksi hallituksen kärkihankkeet ja työllisyyspanokset ovat edelleen täysi arvoitus.

Viimeisin gallup osoittaa sen, että äänestäjät kumminkin muistavat, mitä vaalikentillä on luvattu. Ehkä hallituspuolueiden kaikkien aikojen isoin takinkääntö kostautuu nyt erityisesti Perussuomalaisille.

Syksyn toiminta käynnistyi piireissä syyskuussa Työ-seminaareilla, jossa käynnistimme järjestöuudistuskeskustelua sekä käänsimme katseemme myös kohti 04/2017 kunnallisvaaleja. Huhmarissa oli lähes sata toveria rakentamassa yhteisiä tavoitteita ja askelmerkkejä kohti kuntavaaleja sekä kuuntelemassa ja keskustelemassa puheenjohtajamme ja puoluesihteerimme kanssa.

PIIRIKOKOUS VARKAUS 20.–21.11.

Syyspiirikokous pidetään Varkaudessa 20.–21.11.  Piirikokouksen esityslistalla sääntöjen 12§ määräämät asiat. Piirikokouksesta tekee mielenkiintoisen se,  että uuden piirijärjestömme ensimmäinen kaksivuotiskausi on takana ja on edessä piirin puheenjohtajien ja piirihallituksen valinnat. Sääntöjen 14 § mukaan piirihallituksesta todetaan, että piirihallitukseen kuuluu puheenjohtaja, 1–2 varapuheenjohtajaa sekä vähintään 5 mutta enintään 11 muuta jäsentä sekä 0–5 varajäsentä. Kahden varapuheenjohtajan mallissa max. 10 muuta jäsentä.

Piirihallitus nykyisellään on 9-jäseninen ja sen työskentelyyn osallistuvat puoluehallituksen, puoluevaltuuston ja sisarjärjestöjen edustajat.

Piirihallitus arvioi itse toimintaansa ja piti nykyistä kokoa hyvänä. Varajäsenien valitsemiselle ja kahden varapuheenjohtajan mallille piirihallituksessa annettiin tuki.

Esitykset piirihallitukseen ja puheenjohtajistoon viimeistään 16.11. mennessä piiritoimistoon.

PIIRIKOKOUKSEEN ILMOITTAUTUMINEN

Piirikokous alkaa perjantaina 20.11. teatterinäytöksellä ”Joulupotkuri – Ohituskaista onnistuneisiin juhliin” Varkauden teatterissa klo 18.30. Varkauden kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Kari Rajamäki toivottaa kokousväen teatterin lämpiössä tervetulleeksi. Näytös alkaa klo 19, jossa väliaika kahvitus.

Majoitus varattu Hotelli Oscarista.

Piirikokouspaketin hinta 60 € majoittuville. Paketti pitää sisällään majoituksen, aamupalan, teatterilipun, teatterikahvit ja kokouskahvit sekä soppatykkilounaan toritapahtumassa.

Pelkästään lauantaina 21.11. kokoukseen osallistuville kokouspaketin hinta 10 €.

Ilmoittakaa Pauliinalle 30.10. mennessä piirikokoukseen perjantaina tulevien määrä ja mahdollisuuksien mukaan tulijoiden nimet tehdyn majoitus ja teatterilippujen ennakkovarauksen vuoksi.

Piirikokousmaksun piiri laskuttaa ennen piirikokousta, joka on maksettava ennen kokousta.

Tervetuloa Varkauteen piirikokoukseen!

Neeta Röppänen                             Seppo Eskelinen