Maarit Feldt-Rantashared video on Instagram

Vår natur är underbar och det finns många fina ställen i Raseborg. Det är lätt att förstå att många vill bo och också besöka vår stad. Vi vill göra vår stad ännu mera attraktiv. - Meillä on upea luonto ja monia hienoja nähtävyyksiä ja vierailukohteita. On helppo ymmärtää miksi monet haluavat asua täällä ja myös matkailijoita ja kesäasukkailta riittää. Haluamme kehittää kaupungistamme vielä entistäkin houkuttelevamman. #kommunalvalet #kuntavaalit #allaskamed #pidetäänkaikkimukana #helaraseborg #kokoraasepori @petrapaulina @syss3 @cgrundstrom maaritfeldtranta

SDPshared image on Instagram

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: vaali.sdp.fi. #kuntavaalit #kaikkimukana #sdp #sosialidemokraatit #kunnat #perhe #lapset #koulutus #harrastussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: https://vaalit.sdp.fi/ratkaisut/perheille-enemman-yhteista-aikaa/Sosialidemokraatit SDP

Ville Skinnarishared image on Instagram

Kyllä brändi - Suomelle jaei bulkki - Suomelle. Hausjärven kuntavaalikiertueen parhaat herkut löytyy Hikiältä. Hikiän Kyrsä ja Hikiän Velli.villeskinnari

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paateron mukaan oli yllättää kuulla, kuinka ”Senaatti 2” on jo perustettu ennen kuin varsinainen maakuntalaki on lähelläkään päätöksentekoa. Asia tuli esille, kun uutisoitiin johdon palkkaamisesta ilman avointa hakua, eli ”kun tiedämme jo parhaat”-periaatteella. – Näin siis uuden maakuntahallinnon ensimmäiset hyvän hallinnon ja demokratian vastaiset päätökset alkavat jo näkyä, Paatero toteaa.Sosialidemokraatit SDP

Demokraattishared image on Instagram

Oriveden torilla on ämpärimeininkiä! Raija Vuori, Oriveden nuorin ehdokas Lauriina Lehtonen ja Ilkka Hjerppe olivat torilla hyvillä mielin juttelemassa kuntalaisten kanssa.demokraatti

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Osallistutaan yhdessä maailman suurimmalle kynttiläillalliselle ja näytetään valomerkki ilmaston puolesta sammuttamalla turhat valot. Viime vuonna 1,6 miljoonaa suomalaista osallistui tavalla tai toisella Earth Houriin - eiköhän laiteta vieläkin paremmaksi tänä vuonna. Jaa kuvaa, jos aiot osallistua!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen vetoaa hallitukseen, että se kuuntelisi jälleen kätilöitä ja hoitajia, kuten se teki palkkoja leikkaavien pakkolakien perumispäätöksessään.Sosialidemokraatit SDP

Järjestökirje 2015/7

TERVETULOA PIIRIKOKOUKSEEN VARKAUTEEN 20. – 21.11.

Hyvät järjestötoverit!

Politiikan syksy on ollut vauhdikas ja mielenkiintoinen. Lopultakin hallituksen sekava politiikka ja päätöksenteko sekä erityisesti perussuomalaisten täydellinen takinkääntö näkyvät viimeisimmissä puoluekannatuskyselyissä. Erityisesti meidän kannatuksemme nousuun on vaikuttanut naisten ja duunarimiesten siirtyminen SDP:n riveihin syys – lokakuun aikana.

Gallup-lukujen nousu näkyy myös kenttätyössä ja uusien jäsenten virtana puolueeseemme. Tässä tilanteessa onkin tärkeää tavata ihmisiä kasvoista kasvoihin ja olla aktiivinen kuntapolitiikassa. Marraskuun puolenvälin tietämissä puolueemme lanseeraa julkisuuteen vaihtoehtobudjetin vuodelle 2016. Tämä on yksi poliittisen syksyn merkittävimmistä tapahtumista. Budjetin jalkauttaminen keskusteluun on koko meidän järjestökenttämme tehtävä.

Sote- ja maakuntahallintouudistus ja sen tuomat muutokset tulevaisuudessa mietityttävät meitä kaikkia. On tärkeää, että saamme osaavia demareita valmistelutyöhön mukaan alueellamme. Piirin rooli on koota yhteen valmisteltavia asioita, ja informoida laajasti valmistelutyön etenemisestä sekä tarvittaessa järjestää tilaisuuksia, joissa meillä on mahdollisuutta keskustella ja linjata uudistusta.

PIIRIKOKOUS VARKAUS 20. – 21.11.
Syyspiirikokous pidetään Varkaudessa 20. – 21.11. Kokouksen esityslistalla on sääntöjen 12§ määräämät asiat. Piirikokouksen mielenkiintoa lisää uuden piirijärjestömme ensimmäinen kaksivuotiskauden päättyminen, jolloin edessä on piirin puheenjohtajien ja piirihallituksen jäsenten valinnat. Sääntöjen 14 §:ssä piirihallituksesta todetaan, että piirihallitukseen kuuluu puheenjohtaja, 1 – 2 varapuheenjohtajaa sekä vähintään 5, mutta enintään 11, muuta jäsentä sekä 0 – 5 varajäsentä. Kahden varapuheenjohtajan mallissa max. 10 muuta jäsentä.
Piirihallitus on nykyisellään 9-jäseninen ja sen työskentelyyn osallistuvat puoluehallituksen, puoluevaltuuston ja sisarjärjestöjen edustajat.

Piirihallitus arvioi itse toimintaansa ja piti toimielimen nykyistä kokoa toimivana. Varajäsenten valitsemiselle ja kahden varapuheenjohtajan mallille piirihallitus antoi tukensa.
Esitykset piirihallitukseen ja puheenjohtajistoon on jätettävä viimeistään 16.11. mennessä piiritoimistoon.

Piirikokoukseen on ilmoittautunut yli sata kokousedustajaa tai seuraajaa, ja ensimmäistä kertaa Demarinaiset ja -nuoret pitävät samaan aikaan kokouksiaan Varkaudessa.

Maksu 10 € (vain kokous)/ 20€ (teatteriin ja kokoukseen ilmoittautuneet)/ 60 € (teatteriin, kokoukseen ja majoitukseen ilmoittautuneet) ennen piirikokousta tilille: OP FI 24 577005 200 61224

Tervetuloa!

TRADEKAN VAALIT
Tradekan vaalit järjestetään 1. – 20.3.2016. Vaalikelpoisia ovat henkilöt, jotka ovat Tradekan jäseniä 31.10.2015. Ilmoitus ehdokkuudesta on jätettävä 15.1.2016 mennessä piiritoimistoon. Saamme asettaa vaaliin 18 ehdokasta. Ehdokaspaikat jakaantuvat siten, että 10 Pohjois-Savossa ja 8 Pohjois-Karjalassa. Piirihallitus asettaa ehdokkaat vaaliin 1.2.2016 mennessä.

KIRKOLLISKOKOUS JA HIIPPAKUNTAVALTUUSTON VAALIT 2016
Piirihallitus linjasi, että Savo-Karjalassa emme lähde omilla listoilla vaaleihin. Olemme asettamassa ainakin Varkauden seudulla yhteisille listoille ehdokkaita. Tarkoitus on varmistaa piiristämme edustus niin kirkolliskokoukseen kuin hiippakuntavaltuustoon. Vaaleissa saavat äänioikeutta käyttää seurakuntien hallinnossa olevat luottamushenkilöt. Äänestys tapahtuu koko laajan hiippakunnan alueella. Ehdokasasettelu päättyy 16.11.2016.

KUNNALLISVAALIT 2017
Nyt on aika käynnistää ehdokashankinta ja olla etujoukoissa rekrytoimassa ehdokkaita listoillemme. Piiriin virkailijailmoitusten mukana toimitettava ilmoitus kunnallisvaalivastaavasta 31.12.2015 mennessä.

Tsemppiä syksyyn ja ehdokashankintaan!

Neeta Röppänen
Piirin puheenjohtaja