Timo Harakkashared tweet on Twitter

SOS jakaa lisää menoja ja ministerinsalkkuja ja tekee *seuraavalle* hallitukselle miljardileikkauksia. Tulkaa pois,Suomi ansaitsee parempaa.

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Hallitus jää kauas työllisyystavoitteestaan. Illan uutinen: Kolme uutta ministeriä. Lopputulos on työllisyyden suhteen pettymys.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Miljardi Soten tietojärjestelmiin on hyvä sijoitus, jos se käytetään uusin avoimiin järjestelmiin - ei upoteta rahoja vanhaan eli Apottiin.

Maria Guzeninashared image on Instagram

#suomi100 näyttely avattu Euroopan neuvoston yleiskokouksessa Strasbourgissa! Sataan vuoteen mahtuu paikoin vaikeaakin historiaa, mutta eteenpäin on menty. Tehdään seuraavista sadasta vieläkin hienompi menestystarina.maria_guzenina

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Suomen rahapajan juhlarahoissa siis kuvataan mm. sisällissodan teloitusta ja Välimereen hukkunutta pakolaislasta. Todella mauton farssi.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

- Kansalaissodan teloituksia kuvaava Suomen itsenäisyyden juhlaraha on vastenmielinen ja täydellinen rimanalitus Suomen rahapajalta. Juhlarahan painaminen osoittaa täydellistä harkintakyvyn pettämistä niiltä tahoilta, jotka ovat vastuussa rahan suunnittelusta, sanoo SDP:n kansanedustaja Joona Räsänen.Sosialidemokraatit SDP

Järjestökirje 2015/7

TERVETULOA PIIRIKOKOUKSEEN VARKAUTEEN 20. – 21.11.

Hyvät järjestötoverit!

Politiikan syksy on ollut vauhdikas ja mielenkiintoinen. Lopultakin hallituksen sekava politiikka ja päätöksenteko sekä erityisesti perussuomalaisten täydellinen takinkääntö näkyvät viimeisimmissä puoluekannatuskyselyissä. Erityisesti meidän kannatuksemme nousuun on vaikuttanut naisten ja duunarimiesten siirtyminen SDP:n riveihin syys – lokakuun aikana.

Gallup-lukujen nousu näkyy myös kenttätyössä ja uusien jäsenten virtana puolueeseemme. Tässä tilanteessa onkin tärkeää tavata ihmisiä kasvoista kasvoihin ja olla aktiivinen kuntapolitiikassa. Marraskuun puolenvälin tietämissä puolueemme lanseeraa julkisuuteen vaihtoehtobudjetin vuodelle 2016. Tämä on yksi poliittisen syksyn merkittävimmistä tapahtumista. Budjetin jalkauttaminen keskusteluun on koko meidän järjestökenttämme tehtävä.

Sote- ja maakuntahallintouudistus ja sen tuomat muutokset tulevaisuudessa mietityttävät meitä kaikkia. On tärkeää, että saamme osaavia demareita valmistelutyöhön mukaan alueellamme. Piirin rooli on koota yhteen valmisteltavia asioita, ja informoida laajasti valmistelutyön etenemisestä sekä tarvittaessa järjestää tilaisuuksia, joissa meillä on mahdollisuutta keskustella ja linjata uudistusta.

PIIRIKOKOUS VARKAUS 20. – 21.11.
Syyspiirikokous pidetään Varkaudessa 20. – 21.11. Kokouksen esityslistalla on sääntöjen 12§ määräämät asiat. Piirikokouksen mielenkiintoa lisää uuden piirijärjestömme ensimmäinen kaksivuotiskauden päättyminen, jolloin edessä on piirin puheenjohtajien ja piirihallituksen jäsenten valinnat. Sääntöjen 14 §:ssä piirihallituksesta todetaan, että piirihallitukseen kuuluu puheenjohtaja, 1 – 2 varapuheenjohtajaa sekä vähintään 5, mutta enintään 11, muuta jäsentä sekä 0 – 5 varajäsentä. Kahden varapuheenjohtajan mallissa max. 10 muuta jäsentä.
Piirihallitus on nykyisellään 9-jäseninen ja sen työskentelyyn osallistuvat puoluehallituksen, puoluevaltuuston ja sisarjärjestöjen edustajat.

Piirihallitus arvioi itse toimintaansa ja piti toimielimen nykyistä kokoa toimivana. Varajäsenten valitsemiselle ja kahden varapuheenjohtajan mallille piirihallitus antoi tukensa.
Esitykset piirihallitukseen ja puheenjohtajistoon on jätettävä viimeistään 16.11. mennessä piiritoimistoon.

Piirikokoukseen on ilmoittautunut yli sata kokousedustajaa tai seuraajaa, ja ensimmäistä kertaa Demarinaiset ja -nuoret pitävät samaan aikaan kokouksiaan Varkaudessa.

Maksu 10 € (vain kokous)/ 20€ (teatteriin ja kokoukseen ilmoittautuneet)/ 60 € (teatteriin, kokoukseen ja majoitukseen ilmoittautuneet) ennen piirikokousta tilille: OP FI 24 577005 200 61224

Tervetuloa!

TRADEKAN VAALIT
Tradekan vaalit järjestetään 1. – 20.3.2016. Vaalikelpoisia ovat henkilöt, jotka ovat Tradekan jäseniä 31.10.2015. Ilmoitus ehdokkuudesta on jätettävä 15.1.2016 mennessä piiritoimistoon. Saamme asettaa vaaliin 18 ehdokasta. Ehdokaspaikat jakaantuvat siten, että 10 Pohjois-Savossa ja 8 Pohjois-Karjalassa. Piirihallitus asettaa ehdokkaat vaaliin 1.2.2016 mennessä.

KIRKOLLISKOKOUS JA HIIPPAKUNTAVALTUUSTON VAALIT 2016
Piirihallitus linjasi, että Savo-Karjalassa emme lähde omilla listoilla vaaleihin. Olemme asettamassa ainakin Varkauden seudulla yhteisille listoille ehdokkaita. Tarkoitus on varmistaa piiristämme edustus niin kirkolliskokoukseen kuin hiippakuntavaltuustoon. Vaaleissa saavat äänioikeutta käyttää seurakuntien hallinnossa olevat luottamushenkilöt. Äänestys tapahtuu koko laajan hiippakunnan alueella. Ehdokasasettelu päättyy 16.11.2016.

KUNNALLISVAALIT 2017
Nyt on aika käynnistää ehdokashankinta ja olla etujoukoissa rekrytoimassa ehdokkaita listoillemme. Piiriin virkailijailmoitusten mukana toimitettava ilmoitus kunnallisvaalivastaavasta 31.12.2015 mennessä.

Tsemppiä syksyyn ja ehdokashankintaan!

Neeta Röppänen
Piirin puheenjohtaja