Maarit Feldt-Rantashared video on Instagram

Vår natur är underbar och det finns många fina ställen i Raseborg. Det är lätt att förstå att många vill bo och också besöka vår stad. Vi vill göra vår stad ännu mera attraktiv. - Meillä on upea luonto ja monia hienoja nähtävyyksiä ja vierailukohteita. On helppo ymmärtää miksi monet haluavat asua täällä ja myös matkailijoita ja kesäasukkailta riittää. Haluamme kehittää kaupungistamme vielä entistäkin houkuttelevamman. #kommunalvalet #kuntavaalit #allaskamed #pidetäänkaikkimukana #helaraseborg #kokoraasepori @petrapaulina @syss3 @cgrundstrom maaritfeldtranta

SDPshared image on Instagram

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: vaali.sdp.fi. #kuntavaalit #kaikkimukana #sdp #sosialidemokraatit #kunnat #perhe #lapset #koulutus #harrastussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: https://vaalit.sdp.fi/ratkaisut/perheille-enemman-yhteista-aikaa/Sosialidemokraatit SDP

Ville Skinnarishared image on Instagram

Kyllä brändi - Suomelle jaei bulkki - Suomelle. Hausjärven kuntavaalikiertueen parhaat herkut löytyy Hikiältä. Hikiän Kyrsä ja Hikiän Velli.villeskinnari

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paateron mukaan oli yllättää kuulla, kuinka ”Senaatti 2” on jo perustettu ennen kuin varsinainen maakuntalaki on lähelläkään päätöksentekoa. Asia tuli esille, kun uutisoitiin johdon palkkaamisesta ilman avointa hakua, eli ”kun tiedämme jo parhaat”-periaatteella. – Näin siis uuden maakuntahallinnon ensimmäiset hyvän hallinnon ja demokratian vastaiset päätökset alkavat jo näkyä, Paatero toteaa.Sosialidemokraatit SDP

Demokraattishared image on Instagram

Oriveden torilla on ämpärimeininkiä! Raija Vuori, Oriveden nuorin ehdokas Lauriina Lehtonen ja Ilkka Hjerppe olivat torilla hyvillä mielin juttelemassa kuntalaisten kanssa.demokraatti

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Osallistutaan yhdessä maailman suurimmalle kynttiläillalliselle ja näytetään valomerkki ilmaston puolesta sammuttamalla turhat valot. Viime vuonna 1,6 miljoonaa suomalaista osallistui tavalla tai toisella Earth Houriin - eiköhän laiteta vieläkin paremmaksi tänä vuonna. Jaa kuvaa, jos aiot osallistua!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen vetoaa hallitukseen, että se kuuntelisi jälleen kätilöitä ja hoitajia, kuten se teki palkkoja leikkaavien pakkolakien perumispäätöksessään.Sosialidemokraatit SDP

Järjestökirje 2016/1

Hyvät järjestötoverit!

Vuosi on vaihtunut ja Sdp etenee gallupeissa mukavassa myötäisessä. Lopultakin hallituksen sekava ja epäoikeudenmukainen politiikka sekä erityisesti PS:n järkyttävä takinkääntö ovat poikineet galluplukuina laariimme. Alkusyksystä lukuihin vaikutti erityisesti duunarimiesten siirtyminen ” takaisin kotiin ”. Nyt loppuvuodesta pienipalkkaisten naisten siirtyminen meidän kannattajiksi on tuonut huikean gallupnousun syys- joulukuun aikana.

Gallup-lukujen nousu näkyy myös kenttätyössä ja uusien jäsenten virtana puolueeseemme. Tässä tilanteessa onkin tärkeää aktiivisesti tavata ja keskustella ihmisten kanssa. On tärkeää myös kertoa SDP:n linjaukset ja vaihtoehdot hallituksen päätöksille.

Kevät tuo politiikan keskiöön työmarkkinaneuvottelut, sote – ja itsehallintoalueiden valmistelun sekä laajan joukon suomalaisten arkeen vaikuttavia päätöksiä, jotka näkyvät ikävästi kukkarossamme. Keväästä on tulossa työntäyteinen ja mielenkiintoinen politiikan saralla.

PIIRIKOKOUKSEN VALINNAT VARKAUDESSA

Syyspiirikokous pidettiin Varkaudessa 20.-21.11.2015. Piirikokous valitsi piirin johtoon kausille 2016-17 piirin puheenjohtajaksi Neeta Röppäsen Kuopio, varapuheenjohtajat Jukka Hyttinen Juuka ja Timo Suhonen Varkaus. Piirihallituksen muut jäsenet Noora Kettunen Joensuu, Tero Kuittinen Liperi, Olavi Ruotsalainen Suonenjoki, Paula Tolvanen Kitee, Risto Vattulainen Lieksa ja Kati Åhman Iisalmi. Varajäsenet Tarja Korhonen Siilinjärvi, Janne Majasalmi Joensuu, Riitta Savolainen Sonkajärvi, Alpo Jumppanen Kitee ja Leena Nyyssönen Kontiolahti.

Piirihallituksen koko säilyi 9-jäsenisenä, minkä lisäksi valittiin 5 varajäsentä. Piirihallituksen työskentelyyn osallistuvat myös puoluehallituksen, puoluevaltuuston ja sisarjärjestöjen edustajat.

TRADEKAN VAALIT

Tradekan vaalit järjestetään 1.-20.3.2016. Äänestys tapahtuu posti- ja sähköisen äänestyksen yhdistelmänä. Äänestysaineisto tulee postissa kaikille Osuuskunnan jäsenille.

Piirihallitus asetti kokouksessaan 16.1.2016 ehdolle edustajiston vaaliin täyden lista 18 ehdokasta. Ehdokkaitamme ovat Heikki Ahonen Kuopio, Heikki Alanen Varkaus, Riikka – Leena Anttilainen Kontiolahti, Martti Haaranen Tohmajärvi, Pia Hedman Varkaus, Maija Kaverinen Lieksa, Jaakko Kosunen Kuopio, Esa Lahtela Kitee, Maija Martikainen Joensuu, Mervi Mielonen Lieksa, Matti Pesonen Joensuu, Jukka Pulkkinen Kuopio, Kari Rajamäki Varkaus, Pirjo Rämänen Joensuu, Neeta Röppänen Kuopio, Ensio Tikkanen Iisalmi, Tuula Väätäinen Kuopio ja Sinikka Väyrynen Jukka. Vaalipiirimme alueelta valitaan yhdeksän edustajaa 85-jäseniseen edustajistoon.

KIRKOLLISKOKOUS- JA HIIPPAKUNTAVALTUUSTONVAALIT 2016

Kuopion hiippakunnan alueella SDP:llä on kaksi ehdokasta vaaleihin. Kirkolliskokousedustajaksi lakimies OTM Jaakko Ikonen Varkaus ja Hiippakuntavaltuustoon seurakuntaneuvos/eläkeläinen Heikki Alanen Varkaus.

Ehdokkaamme ovat Rautalammin rovastikunnan listoilla. Vaalipäivä on 9.2.2016 ja siinä äänioikeutettuja ovat seurakuntien hallinnossa olevat toverimme. Vaaleja ajatellen on tärkeää antaa ääni omille ehdokkaillemme sekä välittää seurakuntahallintoihin tietoa ehdokkaistamme.

PEEÄSSÄ- JA PKO-EDUSTAJISTOVAALIT

PKO:n vaalit ovat 29.2-16.3.2016 . Ehdokasasettelu on päättynyt ja jäsenalueella 1. Joensuu olemme omalla listalla vaaleissa 32 ehdokkaan kanssa. Jäsenalue 2. muu maakunta olemme yhteisillä listoilla mukana eri kunnissa.

PEEÄSSÄ :n vaalit ovat 9.-23.3.2016. Ehdokasasettelu on kaikilla kolmella jäsenalueella käynnistynyt 18.1. ja jatkuu 29.1.2016 saakka. Omaa listaa olemme kokoamassa Kuopiossa, Varkaudessa ja Iisalmessa. Jäsenalue 1. Iisalmi, Kiuruvesi, Lapinlahti, Pielavesi, Pyhäjärvi, Sonkajärvi ja Vieremä . Yhdyshenkilöinä Kati Åhman ja Jouni Toppinen Iisalmi.

Jäsenalue 2. Juankoski, Kaavi, Keitele, Kuopio, Nilsiä, Rautalampi, Siilinjärvi, Suonenjoki, Tuusniemi, Tervo Ja Vesanto. Yhdyshenkilönä Tiina Kaartinen tiina.kaartinen@kuopio.fi Kuopio.

Jäsenalue 3. Varkaus, Heinävesi ja Leppävirta. Timo Suhonen timo.suhonen@efora.fi Varkaus yhteyshenkilönä.
PEEÄSSÄN sivuilta löydätte tarkemmat ohjeet ehdokkuuteen ja vaaliin, joka suoritetaan erikoista kyllä henkilövaalina.

KUNNALLISVAALIT 2017 2-4.2017

Nyt on aika käynnistää kunnallisvaalien ehdokashankinta ja olla etujoukoissa rekrytoimassa ehdokkaita listoillemme. Piiri toivoo 31.1.2016 mennessä tiedot kunnallisvaalivastaavista sähköpostilla seppo.eskelinen@sdp.fi.

KEVÄTPIIRIKOKOUS 22.-23.4 KITEE PAJARINHOVI

Piirikokouksen esityslistalla sääntöjen 12§ määräämät asiat. Helmikuun jäsenkirjeessä tarkemmin piirikokouksen ohjelmasta ja aikatauluista.

PIIRIN KUNNALLISVAALIRISTEILY 14.-15.5. TALLINAAN

Piiri järjestää ” Kohti kunnallisvaaleja”-risteilyn Tallinnaan 14.-15.5.2016. Risteillylle toivotaan kunnallisvaaliehdokkaita ja vaalityöntekijöitä. Alustava hinta on 120-165 € hyttiluokasta riippuen sis. majoituksen laivalla , bussikyydin , meriaamiaisen ja 14.5. buffet-illallisen. Busseja lähtee kaksi. Reitit Iisalmi – Kuopio –Varkaus ja Nurmes –Lieksa – Joensuu –Kitee. Menomatkalla tapaamme 14.5. Helsingissä puoluejohtoa. Paikkoja varattu alustavasti 120. Helmikuussa aloitamme risteilyn myynnin ja markkinoinnin.

Tsemppiä kevääseen ja ehdokashankintaan!

Neeta Röppänen
Piirin puheenjohtaja