Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Aamu sarastaa Hietaniemen hautausmaalla. - Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin. Presidentti Mauno Koivistotyttitup

Tuula Haatainenshared image on Instagram

Presidentti Koiviston hautajaiset ja muistotilaisuus olivat kyyneliin liikuttava tilaisuus. Koiviston elämäntyö ja arvot ovat meille kaikille hieno perintö.haatainent

Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Hieno tilaisuus - presidentti Koiviston siunaus. Nyt muistojuhla - vieläkin sydämessä tuntuu ulosmarssin bassorumpu. Manu jätti ison muiston ja perinnön suomalaisille! 🇫🇮🌹miapetrakumpula

Demarinuoretshared image on Instagram

"Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin." Lepää rauhassa presidentti Koivisto.demarinuoret

SDPshared image on Instagram

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne, sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman ja puoluesihteeri Antton Rönnholm laskivat puolueen seppeleen työväenliikkeen ensimmäisen presidentin arkulle Helsingin Tuomiokirkossa. Kuva: Valtioneuvosto #maunokoivistososialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne, sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman ja puoluesihteeri Antton Rönnholm laskivat puolueen seppeleen työväenliikkeen ensimmäisen presidentin arkulle Helsingin Tuomiokirkossa. Kuva: ValtioneuvostoSosialidemokraatit SDP

Demokraattishared image on Instagram

Hietaniemen hautausmaalla. Muurien ulkopuolella kymmenet varusmiehet valvovat parin tunnin kuluttua saapuvan surusaattueen rauhaisaa kulkua.demokraatti

SDPshared image on Instagram

Valmiina seuraamaan presidentti Koiviston siunaustilaisuutta ja surusaattoa Valtioneuvoston linnan edessä. Siunaustilaisuus alkaa Helsingin tuomiokirkossa klo 13 ja surusaatton on arvioitu lähtevän tuomiokirkolta n. klo 14.30. #maunokoivisto #manusosialidemokraatit

Järjestökirje 2016/3 – Kohti puoluekokousta ja kuntavaaleja

Hyvät järjestötoverit!

Kevät on pitkällä, SDP etenee edelleen gallupeissa kärkikahinoissa ja olemme taistelemassa Suomen suurimman puolueen asemasta. Syynä tähän on hallituksen ylimielinen ja luottamusta rikkova toiminta sekä tietysti omien vaihtoehtojemme esille tuominen välikysymysten ja vaihtoehtobudjetin kautta.

Budjetti on edelleen luettavissa puolueen nettisivuilla, siihen kannattaa tutustua. Kevät tuo isoja asioita päätöksentekoon – sote-lainsäädäntö, maakuntahallintovalmistelu, kunnissa tulevaisuuden kunnallishallinnon pohtiminen, yhteiskuntasopimusneuvottelut sekä huhtikuun alkupuolen kehysriihi.

Politiikassa meidän onkin nyt uskallettava osoittaa suuntaa. Se tarkoittaa niin kunta- kuin maakuntapolittikassakin uusien avausten tekemistä sekä faktapohjaista puolueemme linjan puolustamista. Järjestöllisesti se tarkoittaa aiempaa aktiivisempaa kenttätyötä ja viestintää.

Toimintavuosi on lähtenyt vauhdikkaasti liikkeelle ja piirihallitus on pitänyt jo kolme kokousta/koulutusta sekä sopinut työnjaosta sekä vastuista vuosille 2016-17. Keväällä piirin toiminnassa tapahtuukin paljon ja toivomme runsasta osanottoa piirikokoukseen Kiteelle 22.-23.4. ja kunnallisvaaliristeilylle Tallinnaan 14.-15.5.

Piirin uudet nettisivut otetaan huhtikuun aikana käyttöön. Toivotaan, että saamme viestintään entistä paremman työkalun käyttöön.

Allekirjoittanut ja piirin puheenjohtajisto toivottaa toiminnallista kevättä ja aktiivista kunnallisvaaliehdokasrekrytointia.

KUNNALLISVAALIT  9.4.2017

Kunnallisvaalien ehdokashankinta on hyvässä vauhdissa ja olemme etujoukoissa rekrytoimassa ehdokkaita listoillemme. Hämmennystä herättänyt vaalien ajankohdan ” veivaaminen ” on lopultakin ohi ja vaalit pidetään 9.4.2017. Ehdokashakemukset on jätettävä tiistaina 28.2.2017 klo 16 mennessä. Listat vahvistetaan 9.3.2017. Piiri toivoo ja tarvitsee lopultakin 30.4.2016 mennessä ilmoitukset kunnallisvaalivastaavista sähköpostilla seppo.eskelinen@sdp.fi.

Puolueosastoihin, joihin ei ilmoiteta vaalivastaavaa, nimetään automaattisesti piirin toimesta puolueosaston puheenjohtajan yhdyshenkilöksi. Toiminnanjohtaja kerää ehdokastilanteesta tietoja huhtikuusta lähtien kolmen kuukauden välein.

KEVÄTPIIRIKOKOUS 22.-23.4. KITEE PAJARINHOVI

Piirikokouksen esityslistalla sääntöjen 12§ määräämät asiat. Piirikokous alkaa perjantaina 22.4. klo 18.30 seminaarilla ”Missä mennään sote – ja maakuntahallinto”. Aiheesta alustavat ennen paneelikeskustelua puoluesihteeri Reijo Paananen, Joensuun kaupunginjohtaja Kari Karjalainen, maakuntavaltuuston puheenjohtaja Kari Rajamäki ja kansanedustaja Riitta Myller.

Perjantai-iltana 22.4. klo 17 Demarinuorten kevätkokous klo 17 ja lauantaiaamuna 23.4. klo 09 Demarinaisten kevätkokous.

Illalla karaoketanssit Pajarinhovissa. Lauantaina piirikokous alkaa klo 10. Puoluesihteeri Reijo Paananen pitää poliittisen katsauksen. Listalla myös kuntavaaleihin ja puoluekokoukseen valmistautuminen. Buffetlounas klo 13.30 kokousväelle.

Piirikokousmaksu 2-6 hengen hirsimökeissä majoittuvilta 60 €. Maksu sisältää majoituksen, iltakahvit, aamupalan, aamukahvit ja buffetlounaan lauantaina. Ei majoittuville piirikokousmaksu 10 €.  Ilmoittautumiset ja maksut piirin tilille FI 24 577005 200 612 24 perjantaihin 8.4. mennessä.

PIIRIN KUNNALLISVAALIRISTEILYLLE 14.-15.5. KEVÄISEEN TALLINNAAN

Piiri järjestää ” Kohti kunnallisvaaleja”-risteilyn keväiseen Tallinnaan 14.-15.5.2016. Risteillylle toivotaan kunnallisvaaliehdokkaita ja vaalityöntekijöitä.

Menomatkalla 14.5- klo 14.30 – 16.30 tapaamme perinteisessä Juttutuvassa SDP:n puheenjohtaja Antti Rinteen, joka pitää poliittisen tilannekatsauksen. Keskustelulle on myös varattu aikaa. Lisäksi SDP:n viestintäpäällikkö Ismo Kainulainen käy läpi kuntavaalien valmistelua ja ehdokastyökaluja.

Bussireitti 1.  Nurmes linj.as. klo 05 – Lieksa linj.as. klo 5.40 – Eno linj. as. klo 6.15 – Joensuu varikko klo 7 – Joensuu Siltakatu klo 7.15- Onkamo rist. klo 7.55 – Tolosenmäki Neste klo 8.15 – Kitee TB klo 8.25 – Kesälahti Pivanka klo 08.45.

Bussireitti 2.  Iisalmi klo 7.15 – Lapinlahti klo 7.35 – Siilinjärvi klo 8.10 – Kuopio Maljanlahdenkatu klo 8.30 – Leppävirta Unnukka klo 9.10 – Varkaus ABC klo 9.30 – Juva ABC klo 10.

Laiva Baltic Queen lähtee pe 14.5. klo 18.30 kohti Tallinnaa. Illallisbuffet 2. kattaus klo 20.30. Maihin pääsee 15.5. klo 08 ja laiva lähtee Tallinnasta klo 12.30 paluumatkalle. Helsingistä paluumatka alkaa klo 16.00 .

Matkan hinnat sisältäen Juttutuvassa päiväkahvit, illallisbuffet seisovasta pöydästä, meriaamiainen, bussikyyti ja majoitus laivalla:

B2 hytti       143,50€
B3                 128,50€
B4                 118,50

A2                 153,50€
A3                 133,50€
A4                 123,50€

Varaa matkasi ajoissa, paikkoja varattu 120. Varaukset suoraan sähköpostilla tai puhelimella 15.4.2016 mennessä. joensuu@matka-kosonen.fi puh. 013-221365, 040-7698201 ja 040-5210300.

Maksu tilille FI 4851330020053707

Saaja: Linja-Autoliike S.Kosonen oy
Viite: 22370800675

Ilmoita samalla nimi – ja syntymäaika, osoite, puhelinnumero ja bussiin nousupaikka. Passi tai EU-kortti mukaan matkaan.

SDP:n 45. PUOLUEKOKOUS LAHTI 2.-4.2.2017

Puoluehallitus on päättänyt puoluekokouspaikkakunnaksi Lahden. Puoluekokouksen aikataulut edustajien ja ehdollepanojen osalta vahvistetaan 15-16.4. puoluevaltuustossa. Tärkein päivämäärä tässä vaiheessa on 30.6.2016,  jonka päivämäärän jäsenmaksujen perusteella puoluekokousedustajiemme määrä vahvistetaan. Muistuttakaa puolueosastoissanne kevään 2016 jäsenmaksujen tärkeydestä.

Aktiivista kevättä toivottaen

Neeta Röppänen                             Seppo Eskelinen