Järjestökirje 7/2017

Hyvät Savo -Karjalan järjestötoverit!

Syksy on käynnistynyt vilkkaasti piirissämme. Uudet kunnanvaltuustot ja kuntayhtymät ovat kahta kuntayhtymää lukuun ottamatta järjestäytyneet ja aloittaneet työnsä.

Syksy käynnistyi puolueen järjestöpäivillä Jyväskylässä 2.-3.9, jossa puoluevaltuusto valitsi jäsenvaalin pohjalta Tuula Haataisen presidenttiehdokkaaksemme. Piirin järjestöpäivät pidettiin lomakeskus Huhmarissa 23.9., ja sinne osallistui noin 100 järjestöaktiiviamme. Puoluesihteerimme kertoi Huhmarissa puolueen järjestötyön uusia lähtökohtia sekä vaaleihin valmistautumisesta ja poliittisesta tilanteesta. Lisäksi saimme maakunnittain infon maakuntauudistuksen valmistelusta sekä käsittelimme piirin syksyn ja vuoden 2018 toiminnan painopisteitä.

Syksyn päätapahtuma on piirin syyskokous Nilsiän Tahkolla 24.-25.11, johon saamme paikalle perjantai-illan seminaariin presidenttiehdokkaamme Tuula Haataisen. Lauantaina kokouksessa valitaan piirin johto ja piirihallitus vuosiksi 2018-2019. Kokouksessa käsitellään myös talousarvio ja toimintasuunnitelma tulevalle vuodelle sekä valmistautumista maakunta   ja eduskuntavaaleihin.

Presidentinvaalit

Puoluevaltuusto valitsi 2.9 .Tuula Haataisen presidenttiehdokkaaksemme Sdp:n järjestöpäivien yhteydessä Jyväskylässä. Voimme olla ylpeitä, että syntyjään tuusniemeläinen ja koulunsa Kuopiossa käynyt Tuula on ehdokkaana. Toivottavasti tämä antaa meille intoa vaalityöhön. Tuulan kiertue toteutuu pääosin joulu-tammikuussa, mutta meillä on ennakkotietoa, että Helsingin lisäksi Tuulan kampanjan avaus tapahtuisi Kuopiossa.
Käy liittymässä puolueen nettisivuilla Tuulan tukijoihin: http://haatainen2018.fi/

Sdp Savo -Karjalan piirin syyskokous 24.-25.11. Nilsiän Tahko

Perjantai 24.11. ohjelma

Klo 12-14 alkaen mahdollisuus ohjattuun liikuntaan. ( Ilmoittauduttava ennakkoon )

Klo 14-16 Nuorten järjestämä someklinikka Sokos-hotellin Tahko-kabinetissa (Ota oma puhelin, tabletti tai tietokone mukaan).

Klo 16-17 Demarinuorten piirikokous.

Klo 17.30-19 Iltaseminaari Kohti peresidentinvaaleja , jossa alustaa  presidenttiehdokkaamme Tuula Haatainen
Klo 19        Vapaamuotoista iltaohjelmaa. Tahkolla esiintymässä mm. Anssi Kela.

Launatai 25.11.

klo 09-10 Aamupala/kahvit sekä kokous Sokos-hotelli Tahko.

Klo 10 Piirikokous alkaa, poliittinen tilanne,  piirin johdon ja hallituksen valinnat, ts/ta 2018 sekä maakunta- ja eduskuntavaaleihin valmistautuminen.

klo 12.30 Lounasbuffet

Klo 13.30 Kokous jatkuu

Piirikokous päättyy noin klo 16.

Piirihallitus päätti 22.8. piirikokousmaksuksi majoittuville 60 /hlö sisältäen pe-illan kahvit, majoitus 4-6 hengen superior-huoneissa Sokos-hotelli Tahkossa, aamupala ja lounasbuffet lauantaina. Vain lauantaina osallistuville piirikokousmaksu 10 /hlö sisältäen aamupalan ja buffeen.

Majoitusvaraukset ja huonetoveritoiveet 20.10. mennessä savo.karjala(a)sdp.fi. Piirin vahvistettava majoittujat 21.10 mennessä. Ilmoittautumisen yhteydessä maksettava piirikokousmaksu 60   piirin tilille OP FI24 577005 200 612 24. Maksamalla vahvistat osallistumisen. Majoitukset varattava piirin kautta meidän kiintiöstä. 10   piirikokousmaksu maksettava 20.11 mennessä tarjoiluiden vuoksi.

Maakuntavaalit 2018

Piirihallitus päätti maakuntavaalien 2018 ehdokasasettelun aikataulusta 22.8. kokouksessaan. Maakuntavaalien ehdokkaat valitaan 28.4.2018 Joensuun piirikokouksessa aiemmin piirikokouksessa hyväksytyn paikkakuntajaon pohjalta.

Eduskuntavaalit 2019

Piirihallitus päätti eduskuntavaalien 2019 ehdokasasettelun aikataulusta 22.8. kokouksessaan. Eduskuntavaalien ehdokkaat valitsee piirikokous 24.11.2018 syyskokouksessaan. Aikataulut vahvistaa syyspiirikokous 2018 toimintasuunnitelman hyväksymisen yhteydessä.

Tervetuloa piirikokoukseen Tahkolle!

Neeta Röppänen 044 7748 520, neeta.roppanen(a)turo.fi