Maarit Feldt-Rantashared video on Instagram

Vår natur är underbar och det finns många fina ställen i Raseborg. Det är lätt att förstå att många vill bo och också besöka vår stad. Vi vill göra vår stad ännu mera attraktiv. - Meillä on upea luonto ja monia hienoja nähtävyyksiä ja vierailukohteita. On helppo ymmärtää miksi monet haluavat asua täällä ja myös matkailijoita ja kesäasukkailta riittää. Haluamme kehittää kaupungistamme vielä entistäkin houkuttelevamman. #kommunalvalet #kuntavaalit #allaskamed #pidetäänkaikkimukana #helaraseborg #kokoraasepori @petrapaulina @syss3 @cgrundstrom maaritfeldtranta

SDPshared image on Instagram

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: vaali.sdp.fi. #kuntavaalit #kaikkimukana #sdp #sosialidemokraatit #kunnat #perhe #lapset #koulutus #harrastussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: https://vaalit.sdp.fi/ratkaisut/perheille-enemman-yhteista-aikaa/Sosialidemokraatit SDP

Ville Skinnarishared image on Instagram

Kyllä brändi - Suomelle jaei bulkki - Suomelle. Hausjärven kuntavaalikiertueen parhaat herkut löytyy Hikiältä. Hikiän Kyrsä ja Hikiän Velli.villeskinnari

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paateron mukaan oli yllättää kuulla, kuinka ”Senaatti 2” on jo perustettu ennen kuin varsinainen maakuntalaki on lähelläkään päätöksentekoa. Asia tuli esille, kun uutisoitiin johdon palkkaamisesta ilman avointa hakua, eli ”kun tiedämme jo parhaat”-periaatteella. – Näin siis uuden maakuntahallinnon ensimmäiset hyvän hallinnon ja demokratian vastaiset päätökset alkavat jo näkyä, Paatero toteaa.Sosialidemokraatit SDP

Demokraattishared image on Instagram

Oriveden torilla on ämpärimeininkiä! Raija Vuori, Oriveden nuorin ehdokas Lauriina Lehtonen ja Ilkka Hjerppe olivat torilla hyvillä mielin juttelemassa kuntalaisten kanssa.demokraatti

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Osallistutaan yhdessä maailman suurimmalle kynttiläillalliselle ja näytetään valomerkki ilmaston puolesta sammuttamalla turhat valot. Viime vuonna 1,6 miljoonaa suomalaista osallistui tavalla tai toisella Earth Houriin - eiköhän laiteta vieläkin paremmaksi tänä vuonna. Jaa kuvaa, jos aiot osallistua!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen vetoaa hallitukseen, että se kuuntelisi jälleen kätilöitä ja hoitajia, kuten se teki palkkoja leikkaavien pakkolakien perumispäätöksessään.Sosialidemokraatit SDP

Järjestökirje Savo – Karjalan sosialidemokraatit ry 2016/4

KOHTI PUOLUEKOKOUSTA JA KUNTAVAALEJA

Hyvät järjestötoverit!

Kevät on ollut työntäyteinen meille järjestöaktiiveille. Kiteen piirikokous ja sote –seminaari, joihin osallistui toista sataa aktiiviamme, Tradekan vaalit, Osuuskauppojen vaalit ja Kirkolliskokousvaalit ovat työllistäneet niin piiriä kuin puolueosastojamme viime kuukausina.

SDP etenee edelleen galluppien kärkikahinoissa, ja olemme taistelemassa Suomen suurimman puolueen asemasta. Syitä tähän ovat hallituksen ylimielinen ja luottamusta rikkova toiminta, sekä tietysti omien vaihtoehtojemme esille tuominen muun muassa välikysymysten kautta. Hallitus on romuttamassa hyvinvointiyhteiskuntamme rakenteita rajusti ja muokkaamassa työelämän pelisääntöjä pysyvästi työntekijöiden kannalta huonompaan suuntaan. Positiivista on ollut kilpailukykysopimuksen aikaansaaminen, mikä oli pakkolakeja parempi vaihtoehto. Sopimusyhteiskunnan toimimisesta kiitos kuuluu työmarkkinakentälle.

Kunnissa ja maakunnissamme on Sote – ja maakuntahallinnon valmistelu etenemässä hiukan eri tahtiin. On tärkeää olla mukana työssä ja tuoda näkemyksiämme vahvasti esille. Tulevaisuuden kunnallishallinnon ja uuden kunnan toimintamallin valmistelu on myös käynnissä. On tärkeää pohtia kuntademokratian ja kuntalaisten näkökulmasta päätöksentekoa sekä tulevaisuuden kunnan toimintamallia.

Syksy tuo kuntavaalikampanjoinnin ja puoluekokousvalmistelun työmme pääpainopisteeksi. Lisäksi vietämme piirimme 110 v-juhlakokousta Kuopiossa 25.-26.11. Eduskuntaryhmämme työvaliokunta pitää kokoustaan ja kiertää vaalipiiriämme 9.-11.8 Kuopiossa, Siilinjärvellä, Outokummussa ja Joensuussa. Seuraa näiden osalta tapahtumailmoittelua.

KUNNALLISVAALIT 9.4.2017

Kunnallisvaalien ehdokashankinta on hyvässä vauhdissa ja olemme etujoukoissa rekrytoimassa ehdokkaita listoillemme. Meillä on reilut 200 ehdokasta koossa, mutta isossa osassa kuntia ehdokashankinta on vasta alkamassa.  Ehdokashakemukset on jätettävä tiistaina 28.2.2017 klo 16 mennessä. Listat vahvistetaan 9.3.2017.

Kunnallisvaalikoulutukset alkavat 3.9 Joensuussa ja 10.9 Kuopiossa. Koulutuksista ja muista syksyn tapahtumista ilmoitellaan, ja nettisivuilta saa kesän jälkeen tietoa.

Piiri toivoo ja tarvitsee lopultakin 30.8.2016 mennessä ilmoitukset kunnallisvaalivastaavista sähköpostilla seppo.eskelinen@sdp.fi.

Puolueosastoihin, joihin ei ilmoiteta vaalivastaavaa, nimetään automaattisesti piirin toimesta puolueosaston puheenjohtajan yhdyshenkilöksi. Toiminnanjohtaja kerää ehdokastilanteesta tietoja elokuussa.

SDP:n 45. PUOLUEKOKOUS LAHTI 2.-4.2.2017

Tärkein seuraava päivämäärä puoluekokoukseen liittyen on 30.6.2016. Tämän päivän jäsenmaksunsa maksaneiden jäsenten määrän perusteella vahvistetaan puoluekokousedustajiemme määrä, sekä ääni- ja ehdokkuusoikeus määräytyy. Muistuttakaa edelleen jäsenistöänne kevään 2016 jäsenmaksujen tärkeydestä.

Puoluekokoukouksen osalta piirikokous vahvisti vaalialueet ja valintamenettelyt.

Vaalialue I  Joensuu

Nettiäänestys/ postiäänestys

Vaalialue II Kontiolahti, Liperi, Outokumpu, Polvijärvi

Kontiolahti kutsuu koolle vaaliyhtymä kokouksen.

Vaalialue III Lieksa, Nurmes, Juuka ja Valtimo

Lieksa kutsuu koolle vaaliyhtymä kokouksen.

Vaalialue IV Kitee, Tohmajärvi, Ilomantsi ja Valtimo

Kitee kutsuu koolle vaaliyhtymä kokouksen.

Vaalialue V Varkaus

Vaalialue VI Kuopio

Vaalialue VII Suonenjoki, Leppävirta, Kaavi, Tuusniemi, Rautalampi, Vesanto, Tervo ja Keitele.

Suonenjoki kutsuu vaaliyhtymä kokouksen koolle.

Vaalialue VIII Iisalmi, Siilinjärvi, Pielavesi, Sonkajärvi, Lapinlahti, Rautavaara ja Vieremä.

Iisalmi kutsuu vaaliyhtymä kokouksen koolle.

Tärkeät päivämäärät puoluekokouksen valmisteluun.

30.8 mennessä puoluehallitukselle aloitteiden jättö.

30.9 puoluekokousedustajaehdokkaiden ehdollepanot piiriin puolueosastoittain.

16.10 mennessä nettiäänestys suoritettuna vaalialue I Joensuu.

20.10 mennessä esitykset piirin puoluevaltuuston ja puoluehallituksen jäseniksi.

4.11 mennessä vaaliyhtymäkokoukset pidetty ja puoluekokousehdokkaat asetettu.

26.11 piirikokous vahvistaa kokousedustajat ja asettaa puoluevaltuustoon ja puoluehallitukseen ehdokkaat.

26.11 puoluekokousedustajien järjestäytymiskokous piirikokouksen jälkeen.

12.12 valtakirjojen toimitus puoluehallitukselle.

Järjestökirje alkuperäisen vaalijärjestyksen kanssa toimitetaan vielä kesäkuussa puolueosastojen puheenjohtajille.

Toiminnanjohtaja lomalla 20.6- 2.8.

Hyvää kesää ja aktiivista kunnallisvaaliehdokasrekrytointia toivottaen

Neeta Röppänen                             Seppo Eskelinen

Piirin puheenjohtaja                      Toiminnanjohtaja