Jäsenkirje

Toimintavuosi 2013 ”puolivälin krouvissa”

Piirin toimintavuosi on käynnistynyt vauhdikkaasti. Olemme hyvässä hengessä piirihallitusten kanssa valmistelleet Huhmarin 2-3.11 piirikokouksessa tehtäviä lopullisia yhdistymispäätöksiä. Tavoitteena on entistä paremmin saada puolueosastomme mukaan toimintaamme ja piirihallituksen roolia rakentaa työvaliokunnan tyyppiseksi työnyrkiksi. Piirihallituksissa ollaan oltu aika yksimielisiä että pienenevillä resursseilla on toimintamallia uudistettava. Piirihallitus päätti pyytää strategiatyön esityksestä lausunnon puolueosastoilta 15.8 mennessä. Lausunnot jenni.vanska@sdp.fi.Liitteenä piirihallitusten strategiatyön piirin hallintomalliluonnos.

Järjestökoordinaattori/sihteeri valittu

Maiju-Pauliina Timonen 30 v, Kuopio on valittu Savo-Karjalan piirin järjestökoordinaattorin/sihteerin toimeen. Hänen opiskelunsa Teologianmaisterin
tutkinnon osalta Itä-Suomen yliopistossa ovat loppumetreillä. Työtaustaltaan hänellä on vahvaa
osaamista eri järjestöistä ja hankkeista. Pauliinan työpiste sijaitsee Kuopiossa ja hän tekee puoliksi piirille ja Kuopion työväenyhdistykselle töitä. Tehtävä rakentuu pitkälti jäsen- ja puolueosasto työhön. Työsuhde on määräaikainen 1.9.2013–31.12.2015.
Positiivista hakuprosessissa oli kiinnostus SDP:tä ja työpaikkaa kohtaan. Hakijoitaoli 47 joista yhdeksän haastateltiin.

Forssan ohjelman 110-vuotis tapahtuma 17.8

Forssan tapahtumat alkavat torilta 17.8 klo 10.00. Työväentalolla klo 14.00 alkavassa 110-vuotis juhlaseminaarissa puhuu ulkoministeri Erkki Tuomioja. Illalla vapaamuotoinen illanvietto ravintola Sävelessä.
Tervetuloa kunnioittamaan juuriamme ja katsomaan yhdessä tulevaisuuteen!

Tampere tapahtuma 7.9 lähestyy

SDP:n vuoden päätapahtuma Työväenliike NYT on 7.9 Tampereella. Tapahtumassa on tarkoitus juhlia Forssan 110 juhlavuotta ja saada jäsenistömme liikkeelle tapaamaan toisiaan. Tapahtumassa on vahvasti mukana Ay-liike ja sisarjärjestöt. Piiri on varannut bussin (52 paikkaa) ja hotellivarauksen Cumuluksesta (Koskikatu). Matkan hinta on 70e sis. majoitus 2hh & kyyti tai 105e 1hh & kyyti. Bussi kiertää Joensuu-Kuopio- Varkaus-Tampere reitin. Sitovat ilmoittautumiset: jenni.vanska@sdp.fi p. 0400 990 949 15.8 mennessä.

Jäsenristeily 25-26.10

Savo-Karjalan piirin ensimmäinen jäsenristeily järjestetään 25–26.10. Paikkoja on varattu 200. Matkavaraukset suoraan Pohjolan Matkatoimistosta 15.8 alkaen. Menomatkalla järjestetään yhteinen tapaaminen puoluejohtomme kanssa Paasitornissa. Liitteenä matkan esite ja hinnat.

EU-vaalit

Piirihallitus käynyt kokouksissaan keskustelua ja kartoittanut ehdokkaita EU- vaalien osalta mutta tällä hetkellä meillä on ehdokastilanne koko Itä-Suomessa huono. Nyt olisikin tärkeää yhdessä löytää kesän aikaan Itä-Suomeen 1-2 ehdokasta. Puoluevaltuusto vahvistaa ehdokaslistan loka-marraskuussa.

Vilkas toiminta-syksy tulossa

Piirikokoukset, toiminnansuunnittelu 2014, EU-vaalit, Seinäjoen puoluekokoukseen valmistautuminen, eduskuntavaalien ehdokashankinta ja monet eri tapahtumat värittävät syksyn 2013 toimintaamme. Liitteenä syksyn tämän hetken toimintakalenteri joka täydentyy piirihallitusten toiminnansuunnittelukokouksessa 31.8 Viitakossa Tuusjärvellä.

Seuraa tapahtumia ja viestintää piirin nettisivuilla: pohjoiskarjala.sdp.fi

Piiritoimisto lomailee 24.7-2.8.2013.

Aurinkoista kesää ja hyvää lomaa kaikille sekä aktiivista mukana oloa piirimme tulevan syksyn toiminnassa.

Seppo Eskelinen