Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Hallituksen on vaikea enää kritisoida isoa ja pahaa EU-mörköä, kun Suomi jättää suosiolla käyttämättä omaa liikkumavaraa lainsäädännössä.

Maarit Feldt-Rantashared image on Instagram

Aurinko paistaa ja lunta sataa! Raaseporissa ei kylmä haittaa eikä vähästä hätkähdetä. Vaaleissa sosialidemokraateille 29.5% äänistä ja hyvät fiilikset. Sauna lämpiää ja yhteishenki korkealla. Tästä tämä lähtee. - Solen skiner och det snöar. Vi är söta men inte av socker. Socialdemokraterna fick hela 29.5% av rösterna i Raseborg, vi tackar. Bastun är varm, fiilisen på toppen och gänget på gång. Nu kör vi. #raasepori #raseborg #pidetäänkaikkimukana #allaskamedmaaritfeldtranta

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Nyt on aika ottaa rohkeita askeleita kohti uuden ajan elinkeino- ja teknologiapolitiikkaa. SDP on valmistellut kasvua ja työllisyyttä tukevan strategian, jossa esitettyihin toimiin toivottavasti myös maan hallitus tarttuu. - Ympäristöteknologiassa ja kierto- ja jakamistaloudessa olisi runsaasti hyödyntämätöntä kasvupotentiaalia, samoin palvelu- ja matkailualalla. Lisäpanostukset tutkimukseen ja tuotekehitykseen ovat nyt välttämättömiä, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– Katse pitäisi nostaa pelkästä hintakilpailukyvystä vientiin ja elinkeinopuolen uudistukseen. Suomella olisi hyvät mahdollisuudet muun muassa energiatehokkuudessa, ympäristöteknologiassa ja kiertotaloudessa. Olisin odottanut puoliväliriihessä jykevämpiä linjauksia, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

SDP:n työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan demarit Tarja Filatov (pj.), Merja Mäkisalo-Ropponen ja Ilmari Nurminen toivottavat kaikille hyvää vappua. Jokainen meistä on tärkeä osa Suomen menestystarinaa ja jokaiselle meistä on löydettävä oma paikka yhteiskunnasta.Sosialidemokraatit SDP

Kevätkokouksen julkilausuma

Julkilausuma                                                                                                          29.3.2014

Savo-Karjalan Sosialidemokraatit: Työllisyys talouspolitiikan kärjeksi

Savo-Karjalan Sosialidemokraatit vaativat että menneen kehysriihen sopeutuspäätökset on alistettava perusteelliselle tarkastelulle, niin sosiaalisen oikeudenmukaisuuden, tulonjaon kuin työllisyysvaikutustenkin osalta. Kehyspäätöksen eduskuntakäsittelyssä paketista on käytävä laaja ja perusteellinen keskustelu ja epäkohtiin puututtava. Savo-Karjala Sosialidemokraatit antavat kuitenkin tukensa hallituksen tuloeroja kaventavalle veropolitiikalle.

Savo-Karjalan Sosialidemokraatit haluavat muistuttaa, että ainoastaan myönteinen työllisyyskehitys sekä kansalaisten ostovoiman turvaaminen ovat pidemmällä tähtäimellä ainoita kestäviä tapoja julkisen talouden turvaamiseksi, niin kotimaassa kuin koko Euroopassakin. Velka- ja leikkaushysterian lietsominen ei luo pohjaa kestävälle talouspolitiikalle. Tässä tarkastelussa saavutettu Sosiaali- ja terveydenhuollon uudistus on merkittävä askel. Sote-uudistuksen jatkotyössä on varmistettava perusterveydenhuollon ja sosiaalitoimen toimintaedellytykset. Samoin kuntakentän uudistamisesta on edelleen käytävä ennakkoluulotonta, mutta paikallisdemokratiaa kunnioittavaa keskustelua.

Savo-Karjalan Sosialidemokraatit haluavat myös ottaa vahvasti kantaa Metsähallituksen metsäomaisuuden yhtiöittämistä vastaan. Tämän merkittävän kansallisomaisuuden on pysyttävä edelleen kansallisissa käsissä, eikä sitä tule alistaa yksittäiselle voitontavoittelulle.  Samaan aikaan kotimaisen puun käyttöä on lisättävä ja jalostusastetta nostettava, tämä osaltaan vahvistaa erityisesti Itä-Suomen haja-asutusalueiden työllisyyttä ja elinvoimaisuutta. Metsäteollisuutta kannustetaan lisäinvestointeihin teollisuuspohjan ja työllisyyskehityksen turvaamiseksi.

Tulevaa puoluekokousta silmälläpitäen Savo-Karjalan Sosialidemokraatit haluavat kannustaa jäsenistöä eteenpäin katsovaan, liikkeen juurista ponnistavaan aatteelliseen keskusteluun ja tekoihin sen pohjalta.

Savo-Karjala sosialidemokraatit esittävät, että sikäli kun vapaaksi jäänyt liikenneministerintehtävä täytetään, tehtävään valitaan kansanedustaja Kari Rajamäki.