Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Hallituksen on vaikea enää kritisoida isoa ja pahaa EU-mörköä, kun Suomi jättää suosiolla käyttämättä omaa liikkumavaraa lainsäädännössä.

Maarit Feldt-Rantashared image on Instagram

Aurinko paistaa ja lunta sataa! Raaseporissa ei kylmä haittaa eikä vähästä hätkähdetä. Vaaleissa sosialidemokraateille 29.5% äänistä ja hyvät fiilikset. Sauna lämpiää ja yhteishenki korkealla. Tästä tämä lähtee. - Solen skiner och det snöar. Vi är söta men inte av socker. Socialdemokraterna fick hela 29.5% av rösterna i Raseborg, vi tackar. Bastun är varm, fiilisen på toppen och gänget på gång. Nu kör vi. #raasepori #raseborg #pidetäänkaikkimukana #allaskamedmaaritfeldtranta

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Nyt on aika ottaa rohkeita askeleita kohti uuden ajan elinkeino- ja teknologiapolitiikkaa. SDP on valmistellut kasvua ja työllisyyttä tukevan strategian, jossa esitettyihin toimiin toivottavasti myös maan hallitus tarttuu. - Ympäristöteknologiassa ja kierto- ja jakamistaloudessa olisi runsaasti hyödyntämätöntä kasvupotentiaalia, samoin palvelu- ja matkailualalla. Lisäpanostukset tutkimukseen ja tuotekehitykseen ovat nyt välttämättömiä, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– Katse pitäisi nostaa pelkästä hintakilpailukyvystä vientiin ja elinkeinopuolen uudistukseen. Suomella olisi hyvät mahdollisuudet muun muassa energiatehokkuudessa, ympäristöteknologiassa ja kiertotaloudessa. Olisin odottanut puoliväliriihessä jykevämpiä linjauksia, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

SDP:n työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan demarit Tarja Filatov (pj.), Merja Mäkisalo-Ropponen ja Ilmari Nurminen toivottavat kaikille hyvää vappua. Jokainen meistä on tärkeä osa Suomen menestystarinaa ja jokaiselle meistä on löydettävä oma paikka yhteiskunnasta.Sosialidemokraatit SDP

Kuntavaalikoulutus Kuopiossa 15.10.2016

SDP:n Savo-Karjala kunnallisvaali vaalityökoulutuksen ohjelma

15.10.2016 Iso-Valkeinen Kuopio

10.00         Tervetuloa; päivän ohjelma ja tavoitteet

Virittäytyminen ja tutustuminen piirin puheenjohtaja Neeta Röppänen

10.30         Sdp:n vaaliteemat ja poliittinen tilanne.

Kansanedustaja Merja Mäkisalo –Ropponen.

11.15         Osallistajat vaalityöhön

Kati Åhman ja Mari Huohvanainen

11.30         Sdp:n lähtökohdat kuntavaaleihin

Sdp:n viestintäpäällikkö Ismo Kainulainen

12.00         Puolueen vaalityökalut ehdokkaille

Ismo Kainulainen

13.15         Lounas

14.00         Tulevaisuuden kunta. Mikä muuttuu?

14.30         Ehdokkaille eväitä ja pelisääntöjä vaalityöhön

Toiminnanjohtaja Seppo Eskelinen

15.30         Kotiin

Ennakkotehtävä:

Orientoidu vaalityökoulutukseen. Valitse vaaliteema, kohderyhmä ja johon sinä ehdokkaana rakennat vaalityösi. Hanki siitä aiheesta tietoa, tilastoja ja perusteluja kuntasi nettisivuilta ja muista materiaaleista. Tutustu eri tietokantoihin internetissä. Esim. tilastokeskuksen Tilastot-tietopalveluista löydät mm. oman kuntasi talouden neljännesvuositilastot, jotka kertovat ajantasaista tietoa kuntatalouden tilanteesta. Tutustu kuntasi organisaation.

• Muita hyödyllisiä tietokantoja:

o   www.mol.fi : Työllisyyskatsaus: Kuntapohjaisia vuosikeskiarvoja

o   www.ymparisto.fi : esim. maankäyttö ja rakentaminen; asuminen; ympäristön tila

o   www.stm.fi : Sosiaali- ja terveyspalvelut: Järjestelmä ja vastuut.

o   www.kuntaliitto.fi  Kunta- ja maakuntauudistus

Puolueelta saat tukea ehdokkuuteesi. Tutustu www.sdp.fi Vaikuta/Työkalut/Ehdokkaalle. Sieltä voit tilata materiaalia ja löydät myös SDP:n ehdokasoppaan, joka tarjoaa monipuolista valmentavaa materiaalia ja ideoita vaalityöhösi. Saat tukea teemoihisi puolueen vaaliohjelmasta, kannanotoista ja linjauksista.

Ilmoittautuminen koulutukseen 12.10.2016 mennessä sähköpostilla seppo.eskelinen(a)sdp.fi

Lataa ohjelma PDF:nä kuntavaalikoulutus-kuopio