Timo Harakkashared tweet on Twitter

SOS jakaa lisää menoja ja ministerinsalkkuja ja tekee *seuraavalle* hallitukselle miljardileikkauksia. Tulkaa pois,Suomi ansaitsee parempaa.

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Hallitus jää kauas työllisyystavoitteestaan. Illan uutinen: Kolme uutta ministeriä. Lopputulos on työllisyyden suhteen pettymys.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Miljardi Soten tietojärjestelmiin on hyvä sijoitus, jos se käytetään uusin avoimiin järjestelmiin - ei upoteta rahoja vanhaan eli Apottiin.

Maria Guzeninashared image on Instagram

#suomi100 näyttely avattu Euroopan neuvoston yleiskokouksessa Strasbourgissa! Sataan vuoteen mahtuu paikoin vaikeaakin historiaa, mutta eteenpäin on menty. Tehdään seuraavista sadasta vieläkin hienompi menestystarina.maria_guzenina

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Suomen rahapajan juhlarahoissa siis kuvataan mm. sisällissodan teloitusta ja Välimereen hukkunutta pakolaislasta. Todella mauton farssi.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

- Kansalaissodan teloituksia kuvaava Suomen itsenäisyyden juhlaraha on vastenmielinen ja täydellinen rimanalitus Suomen rahapajalta. Juhlarahan painaminen osoittaa täydellistä harkintakyvyn pettämistä niiltä tahoilta, jotka ovat vastuussa rahan suunnittelusta, sanoo SDP:n kansanedustaja Joona Räsänen.Sosialidemokraatit SDP

Mäkisalo-Ropponen varoittaa: Joensuun seudun vetovoimaisuus uhattuna

Joensuulainen kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen (sd.) pettyi pahasti siihen, että Joensuu-Pieksamäki junavuorot vähenevät neljästä yhteen 27.3 – 10.12.2016. 10.12 jälkeinen aika on täysin hämärän peitossa. Liikenne- ja viestintäministeriö ilmoitti velvoiteliikennepäätöksestä eilen.

– Tämä on kova takaisku poikittaisliikenteelle. Esimerkiksi yliopistolle on jo junavuorojen epävarmuuden takia tullut luennoitsijaperuutuksia. Tämä on erittäin kurja päätös myös monille opiskelijoille. Ei pelkästään yliopistossa opiskelevilta, vaan myös muista oppilaitoksista on tullut useita huolestuneita yhteydenottoja. Junavuorojen vähentäminen vaikuttaa suoraan Joensuun houkuttelevuuteen opiskelukaupunkina.

– Olisin todella odottanut, että keskustalainen liikenneministeri Berner olisi huolehtinut alueellisesti tärkeistä junavuoroista. Tämä näyttää olevan nykykeskustan tapa pitää huolta maakuntien elinvoimasta. Tämä linja tarkoittaa poikittaisliikenteen alasajoa ja sillä voi olla vakavia seurauksia Joensuun seudun vetovoimaisuuden näkökulmasta.