Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Aamu sarastaa Hietaniemen hautausmaalla. - Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin. Presidentti Mauno Koivistotyttitup

Tuula Haatainenshared image on Instagram

Presidentti Koiviston hautajaiset ja muistotilaisuus olivat kyyneliin liikuttava tilaisuus. Koiviston elämäntyö ja arvot ovat meille kaikille hieno perintö.haatainent

Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Hieno tilaisuus - presidentti Koiviston siunaus. Nyt muistojuhla - vieläkin sydämessä tuntuu ulosmarssin bassorumpu. Manu jätti ison muiston ja perinnön suomalaisille! 🇫🇮🌹miapetrakumpula

Demarinuoretshared image on Instagram

"Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin." Lepää rauhassa presidentti Koivisto.demarinuoret

SDPshared image on Instagram

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne, sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman ja puoluesihteeri Antton Rönnholm laskivat puolueen seppeleen työväenliikkeen ensimmäisen presidentin arkulle Helsingin Tuomiokirkossa. Kuva: Valtioneuvosto #maunokoivistososialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne, sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman ja puoluesihteeri Antton Rönnholm laskivat puolueen seppeleen työväenliikkeen ensimmäisen presidentin arkulle Helsingin Tuomiokirkossa. Kuva: ValtioneuvostoSosialidemokraatit SDP

Demokraattishared image on Instagram

Hietaniemen hautausmaalla. Muurien ulkopuolella kymmenet varusmiehet valvovat parin tunnin kuluttua saapuvan surusaattueen rauhaisaa kulkua.demokraatti

SDPshared image on Instagram

Valmiina seuraamaan presidentti Koiviston siunaustilaisuutta ja surusaattoa Valtioneuvoston linnan edessä. Siunaustilaisuus alkaa Helsingin tuomiokirkossa klo 13 ja surusaatton on arvioitu lähtevän tuomiokirkolta n. klo 14.30. #maunokoivisto #manusosialidemokraatit

Mäkisalo-Ropponen varoittaa: Joensuun seudun vetovoimaisuus uhattuna

Joensuulainen kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen (sd.) pettyi pahasti siihen, että Joensuu-Pieksamäki junavuorot vähenevät neljästä yhteen 27.3 – 10.12.2016. 10.12 jälkeinen aika on täysin hämärän peitossa. Liikenne- ja viestintäministeriö ilmoitti velvoiteliikennepäätöksestä eilen.

– Tämä on kova takaisku poikittaisliikenteelle. Esimerkiksi yliopistolle on jo junavuorojen epävarmuuden takia tullut luennoitsijaperuutuksia. Tämä on erittäin kurja päätös myös monille opiskelijoille. Ei pelkästään yliopistossa opiskelevilta, vaan myös muista oppilaitoksista on tullut useita huolestuneita yhteydenottoja. Junavuorojen vähentäminen vaikuttaa suoraan Joensuun houkuttelevuuteen opiskelukaupunkina.

– Olisin todella odottanut, että keskustalainen liikenneministeri Berner olisi huolehtinut alueellisesti tärkeistä junavuoroista. Tämä näyttää olevan nykykeskustan tapa pitää huolta maakuntien elinvoimasta. Tämä linja tarkoittaa poikittaisliikenteen alasajoa ja sillä voi olla vakavia seurauksia Joensuun seudun vetovoimaisuuden näkökulmasta.