Maarit Feldt-Rantashared video on Instagram

Vår natur är underbar och det finns många fina ställen i Raseborg. Det är lätt att förstå att många vill bo och också besöka vår stad. Vi vill göra vår stad ännu mera attraktiv. - Meillä on upea luonto ja monia hienoja nähtävyyksiä ja vierailukohteita. On helppo ymmärtää miksi monet haluavat asua täällä ja myös matkailijoita ja kesäasukkailta riittää. Haluamme kehittää kaupungistamme vielä entistäkin houkuttelevamman. #kommunalvalet #kuntavaalit #allaskamed #pidetäänkaikkimukana #helaraseborg #kokoraasepori @petrapaulina @syss3 @cgrundstrom maaritfeldtranta

SDPshared image on Instagram

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: vaali.sdp.fi. #kuntavaalit #kaikkimukana #sdp #sosialidemokraatit #kunnat #perhe #lapset #koulutus #harrastussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: https://vaalit.sdp.fi/ratkaisut/perheille-enemman-yhteista-aikaa/Sosialidemokraatit SDP

Ville Skinnarishared image on Instagram

Kyllä brändi - Suomelle jaei bulkki - Suomelle. Hausjärven kuntavaalikiertueen parhaat herkut löytyy Hikiältä. Hikiän Kyrsä ja Hikiän Velli.villeskinnari

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paateron mukaan oli yllättää kuulla, kuinka ”Senaatti 2” on jo perustettu ennen kuin varsinainen maakuntalaki on lähelläkään päätöksentekoa. Asia tuli esille, kun uutisoitiin johdon palkkaamisesta ilman avointa hakua, eli ”kun tiedämme jo parhaat”-periaatteella. – Näin siis uuden maakuntahallinnon ensimmäiset hyvän hallinnon ja demokratian vastaiset päätökset alkavat jo näkyä, Paatero toteaa.Sosialidemokraatit SDP

Demokraattishared image on Instagram

Oriveden torilla on ämpärimeininkiä! Raija Vuori, Oriveden nuorin ehdokas Lauriina Lehtonen ja Ilkka Hjerppe olivat torilla hyvillä mielin juttelemassa kuntalaisten kanssa.demokraatti

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Osallistutaan yhdessä maailman suurimmalle kynttiläillalliselle ja näytetään valomerkki ilmaston puolesta sammuttamalla turhat valot. Viime vuonna 1,6 miljoonaa suomalaista osallistui tavalla tai toisella Earth Houriin - eiköhän laiteta vieläkin paremmaksi tänä vuonna. Jaa kuvaa, jos aiot osallistua!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen vetoaa hallitukseen, että se kuuntelisi jälleen kätilöitä ja hoitajia, kuten se teki palkkoja leikkaavien pakkolakien perumispäätöksessään.Sosialidemokraatit SDP

Merja Mäkisalo-Ropponen: Nyt riittää! –SDP:llä on vaihtoehto

Merja Mäkisalo-Ropponen

Tarkoitamme tällä sitä, että hallituksen köyhyyttä ja eriarvoistumista lisääville päätöksille, koulutuksen alasajolle, pitkäaikaistyöttömien nöyryyttämiselle ja muulle hallituksen hyvinvointiyhteiskunnan alasajoon tähtäävälle politiikalle on saatava loppu. Todennäköisesti se tapahtuu vasta kolmen vuoden kuluttua olevien vaalien jälkeen, vaikka hallituspuolueiden välillä ja sisällä onkin monia ristiriitoja. Kokoomuksessa sisäiset ristiriidat ovat tulleet julkisuuteenkin, mutta myös Keskustassa oireillaan. Keskustassa on monia pitkänlinjan vaikuttajia, jotka kauhulla seuraavat Keskustajohdon oikeistolaista politiikkaa. Olen huolissani siitä, mitä tämä kolmen puolueen oikeistohallitus ennättää vielä tehdä kolmessa vuodessa. Keskusta on pääministeri Juha Sipilän johdolla oikeistolaisempi kuin suurin osa kokoomuslaisista. Yhtä oikeistolaista linjaa hallituksessa ajaa ministeri Anne Berner, joka ennen vaaleja arpoi, haluaako kuulua Keskustaan vai Kokoomukseen

Pääministeri Sipilän käyttäytyminen vaikuttaa monesti ylimieliseltä ja hänen on ilmeisen vaikea asettua köyhän ja heikommassa asemassa olevan ihmisen asemaan. Julkisesti hän jopa iloitsee siitä, että on saatu vaikeita päätöksiä tehtyä. Ne henkilöt, jotka joutuvat kiristämään vyötään ja menemään toimeentuloluukulle näiden päätösten johdosta, tuskin kokevat samaa iloa. Olisi luullut pääministerin edes sivulauseessa kykenevän ilmaisemaan olevansa pahoillaan, että heikommassa taloudellisessa tilanteessa olevat kansalaiset joutuvat kantamaan raskaimman taakan näissä säästötalkoissa. Toisaalta ymmärrän tämän toimintatavan luettuani Helsingin Sanomien haastattelusta pääministerin toteamuksen: ”Ei tästä mitään olisi tullut, jos olisin ympärilleni katsellut ja kuunnellut.” Pääministeri Sipilä ei todellakaan ole katsonut eikä kuunnellut ihmisten hätää. Olen myös hämmästynyt siitä, että pääministerin on vaikea ottaa asiallista kritiikkiä vastaan. Jokainen, joka on eri mieltä hänen kanssaan, on ”potkija ja puukottaja” tai ”kaiken maailman dosentti”, joiden mielipiteillä ei ole merkitystä. Myöskin Sipilän puheet ja teot ovat ristiriidassa. Hän puhui viikonloppuna koko maan asuttuna pitämisestä, mutta samalla hallitus karsii kovalla kädellä palveluja ja vie elinmahdollisuuksia maaseudulta.

Olen aina ollut sitä mieltä, että Suomen hyvinvointivaltion ovat rakentaneet Keskusta ja Sosialidemokraatit yhdessä. Siksi olenkin ihmeissäni ja pahoillani siitä, miten Keskustan kannattajat sallivat pääministeri Sipilän romuttaa hyvinvointivaltion perustan. Moni keskustalainen kritisoi hallituksen toimintaa selän takana ja toivottavasti tämä ääni vahvistuisi puolueessa ennen kuin on liian myöhäistä pysäyttää tämä kurjistamisen tie.

Sosialidemokraattien vaihtoehto on kuvattu vaihtoehtobudjetissamme ja se on laadittu siihen muotoon, että sen voi ottaa käyttöön milloin tahansa. Siihen voi tutustua http://sdp.fi/fi/reilumpi-vaihtoehto/

Merja Mäkisalo-Ropponen

Kansanedustaja (sd)