Maarit Feldt-Rantashared video on Instagram

Vår natur är underbar och det finns många fina ställen i Raseborg. Det är lätt att förstå att många vill bo och också besöka vår stad. Vi vill göra vår stad ännu mera attraktiv. - Meillä on upea luonto ja monia hienoja nähtävyyksiä ja vierailukohteita. On helppo ymmärtää miksi monet haluavat asua täällä ja myös matkailijoita ja kesäasukkailta riittää. Haluamme kehittää kaupungistamme vielä entistäkin houkuttelevamman. #kommunalvalet #kuntavaalit #allaskamed #pidetäänkaikkimukana #helaraseborg #kokoraasepori @petrapaulina @syss3 @cgrundstrom maaritfeldtranta

SDPshared image on Instagram

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: vaali.sdp.fi. #kuntavaalit #kaikkimukana #sdp #sosialidemokraatit #kunnat #perhe #lapset #koulutus #harrastussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: https://vaalit.sdp.fi/ratkaisut/perheille-enemman-yhteista-aikaa/Sosialidemokraatit SDP

Ville Skinnarishared image on Instagram

Kyllä brändi - Suomelle jaei bulkki - Suomelle. Hausjärven kuntavaalikiertueen parhaat herkut löytyy Hikiältä. Hikiän Kyrsä ja Hikiän Velli.villeskinnari

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paateron mukaan oli yllättää kuulla, kuinka ”Senaatti 2” on jo perustettu ennen kuin varsinainen maakuntalaki on lähelläkään päätöksentekoa. Asia tuli esille, kun uutisoitiin johdon palkkaamisesta ilman avointa hakua, eli ”kun tiedämme jo parhaat”-periaatteella. – Näin siis uuden maakuntahallinnon ensimmäiset hyvän hallinnon ja demokratian vastaiset päätökset alkavat jo näkyä, Paatero toteaa.Sosialidemokraatit SDP

Demokraattishared image on Instagram

Oriveden torilla on ämpärimeininkiä! Raija Vuori, Oriveden nuorin ehdokas Lauriina Lehtonen ja Ilkka Hjerppe olivat torilla hyvillä mielin juttelemassa kuntalaisten kanssa.demokraatti

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Osallistutaan yhdessä maailman suurimmalle kynttiläillalliselle ja näytetään valomerkki ilmaston puolesta sammuttamalla turhat valot. Viime vuonna 1,6 miljoonaa suomalaista osallistui tavalla tai toisella Earth Houriin - eiköhän laiteta vieläkin paremmaksi tänä vuonna. Jaa kuvaa, jos aiot osallistua!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen vetoaa hallitukseen, että se kuuntelisi jälleen kätilöitä ja hoitajia, kuten se teki palkkoja leikkaavien pakkolakien perumispäätöksessään.Sosialidemokraatit SDP

Myller ja Mäkisalo-Ropponen: Arvokkaasta vanhuudesta pidettävä kiinni

Riitta Myller ja Merja Mäkisalo-Ropponen

TIEDOTE

8.10.2016

”Hallitus on tehnyt täysin käsittämättömän arvovalinnan suunnitelmillaan vanhustenhuollosta leikkaamisella, kun samaan aikaan se toisella kädellä myöntää merkittäviä verohelpotuksia miljoonaperijöille ja hyvätuloisille” ihmettelivät SDP:n kansanedustajat Riitta Myller ja Merja Mäkisalo-Ropponen Joensuun kalamarkkinoilla lauantaina. Hallitus kaavailee 70 miljoonan euron leikkauksia vanhustenhoitoon, josta eräänä keinona on hoitohenkilökunnan määrän vähentäminen niin että hoitajamitoitus pudotettaisiin nykyisestä 0,5 hoitajasta yhtä vanhusta kohden 0,4 hoitajaan. Mikäli hallituksen suunnitelmat toteutuvat häviää vanhustenhoidosta jälleen kipeästi tarvittuja käsipareja, kun niitä nyt on jo liian vähän.

”Viime hallituskaudella SDP väsymättömän työn tuloksena saatiin aikaan vanhuspalvelulaki, jolla tuotiin koko maanlaajuiset standardit vanhustenhoitoon. Nyt hallitus on romuttamassa tätä perintöä” kansanedustajat sanovat. Suunnitellut leikkaukset ovat moneen kertaan tyrmätty asiantuntijoidenkin toimesta. Nyt on vaarana, että leikkauksella aiheutetaan iso lasku tulevaisuudessa niin euroissa kuin vanhusten inhimillisessä kohtelussa. ”SDP tulee tekemään hartiavoimin töitä eduskunnassa, jotta hallitus ymmärtää virheensä ja leikkausaikeet saadaan peruttua” edustajat päättävät.

Lisätietoja:

Merja Mäkisalo-Ropponen, puh. 050 357 9090