Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Hallituksen on vaikea enää kritisoida isoa ja pahaa EU-mörköä, kun Suomi jättää suosiolla käyttämättä omaa liikkumavaraa lainsäädännössä.

Maarit Feldt-Rantashared image on Instagram

Aurinko paistaa ja lunta sataa! Raaseporissa ei kylmä haittaa eikä vähästä hätkähdetä. Vaaleissa sosialidemokraateille 29.5% äänistä ja hyvät fiilikset. Sauna lämpiää ja yhteishenki korkealla. Tästä tämä lähtee. - Solen skiner och det snöar. Vi är söta men inte av socker. Socialdemokraterna fick hela 29.5% av rösterna i Raseborg, vi tackar. Bastun är varm, fiilisen på toppen och gänget på gång. Nu kör vi. #raasepori #raseborg #pidetäänkaikkimukana #allaskamedmaaritfeldtranta

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Nyt on aika ottaa rohkeita askeleita kohti uuden ajan elinkeino- ja teknologiapolitiikkaa. SDP on valmistellut kasvua ja työllisyyttä tukevan strategian, jossa esitettyihin toimiin toivottavasti myös maan hallitus tarttuu. - Ympäristöteknologiassa ja kierto- ja jakamistaloudessa olisi runsaasti hyödyntämätöntä kasvupotentiaalia, samoin palvelu- ja matkailualalla. Lisäpanostukset tutkimukseen ja tuotekehitykseen ovat nyt välttämättömiä, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– Katse pitäisi nostaa pelkästä hintakilpailukyvystä vientiin ja elinkeinopuolen uudistukseen. Suomella olisi hyvät mahdollisuudet muun muassa energiatehokkuudessa, ympäristöteknologiassa ja kiertotaloudessa. Olisin odottanut puoliväliriihessä jykevämpiä linjauksia, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

SDP:n työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan demarit Tarja Filatov (pj.), Merja Mäkisalo-Ropponen ja Ilmari Nurminen toivottavat kaikille hyvää vappua. Jokainen meistä on tärkeä osa Suomen menestystarinaa ja jokaiselle meistä on löydettävä oma paikka yhteiskunnasta.Sosialidemokraatit SDP

Myller ja Mäkisalo-Ropponen: Arvokkaasta vanhuudesta pidettävä kiinni

Riitta Myller ja Merja Mäkisalo-Ropponen

TIEDOTE

8.10.2016

”Hallitus on tehnyt täysin käsittämättömän arvovalinnan suunnitelmillaan vanhustenhuollosta leikkaamisella, kun samaan aikaan se toisella kädellä myöntää merkittäviä verohelpotuksia miljoonaperijöille ja hyvätuloisille” ihmettelivät SDP:n kansanedustajat Riitta Myller ja Merja Mäkisalo-Ropponen Joensuun kalamarkkinoilla lauantaina. Hallitus kaavailee 70 miljoonan euron leikkauksia vanhustenhoitoon, josta eräänä keinona on hoitohenkilökunnan määrän vähentäminen niin että hoitajamitoitus pudotettaisiin nykyisestä 0,5 hoitajasta yhtä vanhusta kohden 0,4 hoitajaan. Mikäli hallituksen suunnitelmat toteutuvat häviää vanhustenhoidosta jälleen kipeästi tarvittuja käsipareja, kun niitä nyt on jo liian vähän.

”Viime hallituskaudella SDP väsymättömän työn tuloksena saatiin aikaan vanhuspalvelulaki, jolla tuotiin koko maanlaajuiset standardit vanhustenhoitoon. Nyt hallitus on romuttamassa tätä perintöä” kansanedustajat sanovat. Suunnitellut leikkaukset ovat moneen kertaan tyrmätty asiantuntijoidenkin toimesta. Nyt on vaarana, että leikkauksella aiheutetaan iso lasku tulevaisuudessa niin euroissa kuin vanhusten inhimillisessä kohtelussa. ”SDP tulee tekemään hartiavoimin töitä eduskunnassa, jotta hallitus ymmärtää virheensä ja leikkausaikeet saadaan peruttua” edustajat päättävät.

Lisätietoja:

Merja Mäkisalo-Ropponen, puh. 050 357 9090