Maarit Feldt-Rantashared video on Instagram

Vår natur är underbar och det finns många fina ställen i Raseborg. Det är lätt att förstå att många vill bo och också besöka vår stad. Vi vill göra vår stad ännu mera attraktiv. - Meillä on upea luonto ja monia hienoja nähtävyyksiä ja vierailukohteita. On helppo ymmärtää miksi monet haluavat asua täällä ja myös matkailijoita ja kesäasukkailta riittää. Haluamme kehittää kaupungistamme vielä entistäkin houkuttelevamman. #kommunalvalet #kuntavaalit #allaskamed #pidetäänkaikkimukana #helaraseborg #kokoraasepori @petrapaulina @syss3 @cgrundstrom maaritfeldtranta

SDPshared image on Instagram

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: vaali.sdp.fi. #kuntavaalit #kaikkimukana #sdp #sosialidemokraatit #kunnat #perhe #lapset #koulutus #harrastussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: https://vaalit.sdp.fi/ratkaisut/perheille-enemman-yhteista-aikaa/Sosialidemokraatit SDP

Ville Skinnarishared image on Instagram

Kyllä brändi - Suomelle jaei bulkki - Suomelle. Hausjärven kuntavaalikiertueen parhaat herkut löytyy Hikiältä. Hikiän Kyrsä ja Hikiän Velli.villeskinnari

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paateron mukaan oli yllättää kuulla, kuinka ”Senaatti 2” on jo perustettu ennen kuin varsinainen maakuntalaki on lähelläkään päätöksentekoa. Asia tuli esille, kun uutisoitiin johdon palkkaamisesta ilman avointa hakua, eli ”kun tiedämme jo parhaat”-periaatteella. – Näin siis uuden maakuntahallinnon ensimmäiset hyvän hallinnon ja demokratian vastaiset päätökset alkavat jo näkyä, Paatero toteaa.Sosialidemokraatit SDP

Demokraattishared image on Instagram

Oriveden torilla on ämpärimeininkiä! Raija Vuori, Oriveden nuorin ehdokas Lauriina Lehtonen ja Ilkka Hjerppe olivat torilla hyvillä mielin juttelemassa kuntalaisten kanssa.demokraatti

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Osallistutaan yhdessä maailman suurimmalle kynttiläillalliselle ja näytetään valomerkki ilmaston puolesta sammuttamalla turhat valot. Viime vuonna 1,6 miljoonaa suomalaista osallistui tavalla tai toisella Earth Houriin - eiköhän laiteta vieläkin paremmaksi tänä vuonna. Jaa kuvaa, jos aiot osallistua!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen vetoaa hallitukseen, että se kuuntelisi jälleen kätilöitä ja hoitajia, kuten se teki palkkoja leikkaavien pakkolakien perumispäätöksessään.Sosialidemokraatit SDP

Piirikokous 23.4.2016: Jo Riittää – SDP:llä on vaihtoehto

Porvarihallitus on unohtanut sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksessa inhimillisyyden ja ihmisten tarvitsemat palvelut. Suomi tarvitsee sote-uudistuksen, mutta se on tehtävä ihmisten, ei yhtiöiden ehdoilla. Keskeistä uudistuksessa on rakentaa ja ylläpitää laadukasta ja kansalaisille tasa-arvoista julkista terveydenhuoltoa sekä tukea terveyden ja hyvinvoinnin edistämistä.

Maan keskustajohtoinen hallitus ajaa kovalla kädellä alas valtionyhtiö VR:n palveluja sekä rakenteita. Se heikentää rajuilla junavuorojen leikkauksilla mm. Nurmes, Lieksa, Joensuu, Iisalmi -alueilla ihmisten arjessa selviytymistä ja maakuntien kehittämisen edellytyksiä. Valtion tulee jatkaa raideliikenteen ostopalvelua. Hallituksen viimeisin isku tuli kehysriihessä, kun se lopetti maakuntiemme liikennehankkeiden rahoituksen.

Savo – Karjalan sosialidemokraatit ovat huolissaan maakuntien kyvystä edesauttaa työllisyyttä ja yritysten kasvua, kun sen perusta eli liikenneväylien kehittäminen on lopetettu. Liikennepolitiikassa julkisen palvelun tietoinen näivettäminen ja yksityistäminen johtaa epätasapainoiseen aluekehitykseen. Tätä sosialidemokraatit eivät hyväksy.

Hallituksen toimet työllisyyden lisäämiseksi ovat jääneet pahasti EK:n ideologian toteuttamisen jalkoihin. Työministerin keskeisin tavoite näkyy työttömien syyllistämisenä sekä ilmaistyön teettämisenä.

Esitetyt työllisyystavoitteet eivät tuo työttömille töitä. Nämä tavoitteet ajavat työttömät entistä harmaampiin, pahimmillaan sopimuksettomiin työsuoritteisiin. Savo-Karjalan Sosialidemokraatit vaativat, että hallitus siirtyy ehdottomasti syrjivästä ja eriarvoistavasta toiminnasta aidosti työllisyyttä parantaviin toimiin. Pitkäaikaistyöttömyyden katkaiseminen vaatii mm. palkkatukirahojen rajua lisäämistä ja pienyrittäjien työllistämisen helpottamista.

SDP ryhtyy toimiin eläkeläisköyhyyden poistamiseksi. Se voidaan toteuttaa nostamalla kansan- ja takuueläkkeitä eduskunnan päätöksellä sekä varmistamalla työeläkkeiden ansiosidonnaisuus.

Eurooppaan saapui viime vuonna yli miljoona pakolaista, joista Suomeen tuli noin 35 000 turvapaikanhakijaa. Tämän vuoden tulijamäärä ylittää jatkossakin viime vuosien pakolaismäärän.

Turvapaikan saaneille haetaan kuntapaikkoja, ja on tärkeää, että myös Savo – Karjalan kunnat avaavat ovensa uusille suomalaisille mahdollisuuksiensa mukaan. Kotoutumiseen pitää löytää uusia keinoja vastaamaan nopeasti muuttuvaa tilannetta. On niin turvapaikanhakijoiden kuin koko yhteiskunnan etu, että kotoutuminen tapahtuu nopeasti.