Timo Harakkashared tweet on Twitter

SOS jakaa lisää menoja ja ministerinsalkkuja ja tekee *seuraavalle* hallitukselle miljardileikkauksia. Tulkaa pois,Suomi ansaitsee parempaa.

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Hallitus jää kauas työllisyystavoitteestaan. Illan uutinen: Kolme uutta ministeriä. Lopputulos on työllisyyden suhteen pettymys.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Miljardi Soten tietojärjestelmiin on hyvä sijoitus, jos se käytetään uusin avoimiin järjestelmiin - ei upoteta rahoja vanhaan eli Apottiin.

Maria Guzeninashared image on Instagram

#suomi100 näyttely avattu Euroopan neuvoston yleiskokouksessa Strasbourgissa! Sataan vuoteen mahtuu paikoin vaikeaakin historiaa, mutta eteenpäin on menty. Tehdään seuraavista sadasta vieläkin hienompi menestystarina.maria_guzenina

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Suomen rahapajan juhlarahoissa siis kuvataan mm. sisällissodan teloitusta ja Välimereen hukkunutta pakolaislasta. Todella mauton farssi.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

- Kansalaissodan teloituksia kuvaava Suomen itsenäisyyden juhlaraha on vastenmielinen ja täydellinen rimanalitus Suomen rahapajalta. Juhlarahan painaminen osoittaa täydellistä harkintakyvyn pettämistä niiltä tahoilta, jotka ovat vastuussa rahan suunnittelusta, sanoo SDP:n kansanedustaja Joona Räsänen.Sosialidemokraatit SDP

Piirikokous 23.4.2016: Jo Riittää – SDP:llä on vaihtoehto

Porvarihallitus on unohtanut sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksessa inhimillisyyden ja ihmisten tarvitsemat palvelut. Suomi tarvitsee sote-uudistuksen, mutta se on tehtävä ihmisten, ei yhtiöiden ehdoilla. Keskeistä uudistuksessa on rakentaa ja ylläpitää laadukasta ja kansalaisille tasa-arvoista julkista terveydenhuoltoa sekä tukea terveyden ja hyvinvoinnin edistämistä.

Maan keskustajohtoinen hallitus ajaa kovalla kädellä alas valtionyhtiö VR:n palveluja sekä rakenteita. Se heikentää rajuilla junavuorojen leikkauksilla mm. Nurmes, Lieksa, Joensuu, Iisalmi -alueilla ihmisten arjessa selviytymistä ja maakuntien kehittämisen edellytyksiä. Valtion tulee jatkaa raideliikenteen ostopalvelua. Hallituksen viimeisin isku tuli kehysriihessä, kun se lopetti maakuntiemme liikennehankkeiden rahoituksen.

Savo – Karjalan sosialidemokraatit ovat huolissaan maakuntien kyvystä edesauttaa työllisyyttä ja yritysten kasvua, kun sen perusta eli liikenneväylien kehittäminen on lopetettu. Liikennepolitiikassa julkisen palvelun tietoinen näivettäminen ja yksityistäminen johtaa epätasapainoiseen aluekehitykseen. Tätä sosialidemokraatit eivät hyväksy.

Hallituksen toimet työllisyyden lisäämiseksi ovat jääneet pahasti EK:n ideologian toteuttamisen jalkoihin. Työministerin keskeisin tavoite näkyy työttömien syyllistämisenä sekä ilmaistyön teettämisenä.

Esitetyt työllisyystavoitteet eivät tuo työttömille töitä. Nämä tavoitteet ajavat työttömät entistä harmaampiin, pahimmillaan sopimuksettomiin työsuoritteisiin. Savo-Karjalan Sosialidemokraatit vaativat, että hallitus siirtyy ehdottomasti syrjivästä ja eriarvoistavasta toiminnasta aidosti työllisyyttä parantaviin toimiin. Pitkäaikaistyöttömyyden katkaiseminen vaatii mm. palkkatukirahojen rajua lisäämistä ja pienyrittäjien työllistämisen helpottamista.

SDP ryhtyy toimiin eläkeläisköyhyyden poistamiseksi. Se voidaan toteuttaa nostamalla kansan- ja takuueläkkeitä eduskunnan päätöksellä sekä varmistamalla työeläkkeiden ansiosidonnaisuus.

Eurooppaan saapui viime vuonna yli miljoona pakolaista, joista Suomeen tuli noin 35 000 turvapaikanhakijaa. Tämän vuoden tulijamäärä ylittää jatkossakin viime vuosien pakolaismäärän.

Turvapaikan saaneille haetaan kuntapaikkoja, ja on tärkeää, että myös Savo – Karjalan kunnat avaavat ovensa uusille suomalaisille mahdollisuuksiensa mukaan. Kotoutumiseen pitää löytää uusia keinoja vastaamaan nopeasti muuttuvaa tilannetta. On niin turvapaikanhakijoiden kuin koko yhteiskunnan etu, että kotoutuminen tapahtuu nopeasti.