Maarit Feldt-Rantashared video on Instagram

Vår natur är underbar och det finns många fina ställen i Raseborg. Det är lätt att förstå att många vill bo och också besöka vår stad. Vi vill göra vår stad ännu mera attraktiv. - Meillä on upea luonto ja monia hienoja nähtävyyksiä ja vierailukohteita. On helppo ymmärtää miksi monet haluavat asua täällä ja myös matkailijoita ja kesäasukkailta riittää. Haluamme kehittää kaupungistamme vielä entistäkin houkuttelevamman. #kommunalvalet #kuntavaalit #allaskamed #pidetäänkaikkimukana #helaraseborg #kokoraasepori @petrapaulina @syss3 @cgrundstrom maaritfeldtranta

SDPshared image on Instagram

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: vaali.sdp.fi. #kuntavaalit #kaikkimukana #sdp #sosialidemokraatit #kunnat #perhe #lapset #koulutus #harrastussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: https://vaalit.sdp.fi/ratkaisut/perheille-enemman-yhteista-aikaa/Sosialidemokraatit SDP

Ville Skinnarishared image on Instagram

Kyllä brändi - Suomelle jaei bulkki - Suomelle. Hausjärven kuntavaalikiertueen parhaat herkut löytyy Hikiältä. Hikiän Kyrsä ja Hikiän Velli.villeskinnari

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paateron mukaan oli yllättää kuulla, kuinka ”Senaatti 2” on jo perustettu ennen kuin varsinainen maakuntalaki on lähelläkään päätöksentekoa. Asia tuli esille, kun uutisoitiin johdon palkkaamisesta ilman avointa hakua, eli ”kun tiedämme jo parhaat”-periaatteella. – Näin siis uuden maakuntahallinnon ensimmäiset hyvän hallinnon ja demokratian vastaiset päätökset alkavat jo näkyä, Paatero toteaa.Sosialidemokraatit SDP

Demokraattishared image on Instagram

Oriveden torilla on ämpärimeininkiä! Raija Vuori, Oriveden nuorin ehdokas Lauriina Lehtonen ja Ilkka Hjerppe olivat torilla hyvillä mielin juttelemassa kuntalaisten kanssa.demokraatti

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Osallistutaan yhdessä maailman suurimmalle kynttiläillalliselle ja näytetään valomerkki ilmaston puolesta sammuttamalla turhat valot. Viime vuonna 1,6 miljoonaa suomalaista osallistui tavalla tai toisella Earth Houriin - eiköhän laiteta vieläkin paremmaksi tänä vuonna. Jaa kuvaa, jos aiot osallistua!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen vetoaa hallitukseen, että se kuuntelisi jälleen kätilöitä ja hoitajia, kuten se teki palkkoja leikkaavien pakkolakien perumispäätöksessään.Sosialidemokraatit SDP

Piirin puitteissa: Piirissä suuressa kohti kuntavaaleja

Nyt on teidän viimeistenkin kunnanvaltuutettujen aika allekirjoittaa ehdokassitoumus ensi kevään vaaleihin, kuinka se onkaan viheliäistä että ne jotka siellä jo ovat, panttaavat mukaan lähtöään viimeiseen saakka. Miksi, sitä kysyn, koska nyt tarvitaan joukosta voimaa ja tietoa puolueelle, että ehdokkaita löytyy. On äärimmäisen turhauttavaa ehdokashankkijoille kun omasta valtuustoryhmästä saa kerjäten rukoilla. Tämän jos jonkin soisi olevan teoista viimeisin.

Kuopion ja Joensuun seudun kuntavaalikoulutukset lähtivät hyvin käyntiin, pienemmillä paikkakunnilla viritellään vielä teltannaruja ensimmäiseen näkyvään aloitukseen. Useammalla paikkakunnalla joulumarkkinoiden aikaan julistetaan joulusanoman myötä myös kampanjastarttia, mikä onkaan sen lämmittävämpää kuin lämmin glögi ja yhteisten asioiden miettiminen. Listojen täyttyminen voi olla tuskallista pienille paikkakunnille, ja on alueita jonne ehdokkaita ei saada ensimmäistäkään. On siis meidän kaikkien tehtävä yrittää saada edes yksi ehdokas mukaan. Silloin vastuuta jaettaisiin, eikä ehdokashankinta jäisi muutaman ihmisen varaan. Painotan sitä, että suurin ongelma on, että kukaan ei kysy.

Kuntavaalikouluttajat Mari Huohvanainen ja allekirjoittanut olemme tehneet ”Ehdokkaan polun” jota tullaan jakamaan sähköpostitse kaikille ehdokkaille. Massiiviset vaalikampanjoinnit eivät toimi pienillä tuhannen asukkaan kunnissa, siksi pakettiin onkin listattu asiat jotka tulevat riittämään kampanjoinnissa. Olemme myös pienien puolueosastojen tukena. Isoimmat kaupunkimme eivät tässä tukea tarvitse, koska heillä on jo vakiintunut koneisto sitä hoitamaan. Ylä-Savon alueella minä mm. käyn ehdokas rekrytointi illoissa, järjestämme pieniä yleisötilaisuuksia ja mikä tärkeintä, olemme tutoreina ehdokkaille joille ehdokkuus herättää monia kysymyksiä.

Mutta nyt on alueen puolueosastojenkin ruettava yhteisvoimalla pitämään ääntä. Piirihallituksen kokouksessa nostimme esille vaasalaisen Matias Mäkysen valtuustoaloitteen ”Harrastustakuulla kaikille lapsille ja nuorille mahdollisuus harrastukseen”. Tämän kaltainen aloite on erittäin tärkeä ja toimiva joka ainoassa kunnassa ympäri Suomea. Miksi keksisimme aina jotain uutta, miksi emme voisi käyttää hyväksi jo hyväksi koettu, jatkojalostamalla sen omalle valtuustollemme sopivaksi. Ja näitä hyviä aloitteita ja idoita soisi jatkossa nähtävän myös yhteisellä fb ja nettisivuilla, jaetaan siis yhteistä hyvää.  Unohtamatta sitä, että paikallislehdet ottavat mielellään hyviä aloitteita julkaistavaksi, näin saadaan kunnallinen puoluetoimintamme näkyväksi.

Onnea kaikille ehdokashankintaan ja tehdään tulevasta keväästä ikimuistettava!

Kati Åhman, Iisalmi

Savo-Karjalan piirihallituksen jäsen

*Piirin puitteissa kirjoituksia kirjoittavat piirihallituksen jäsenet, Savo-Karjalan puoluevaltuutetut sekä puoluehallituksen jäsenet. Piirin puitteissa palsta luettavissa myös sanomalehti Viikko Pohjois-Karjalasta. Kati Åhmanin kirjoitus on ilmestynyt sanomalehti Viikko Pohjois-Karjalassa, 3.11.2016. *