Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Hallituksen on vaikea enää kritisoida isoa ja pahaa EU-mörköä, kun Suomi jättää suosiolla käyttämättä omaa liikkumavaraa lainsäädännössä.

Maarit Feldt-Rantashared image on Instagram

Aurinko paistaa ja lunta sataa! Raaseporissa ei kylmä haittaa eikä vähästä hätkähdetä. Vaaleissa sosialidemokraateille 29.5% äänistä ja hyvät fiilikset. Sauna lämpiää ja yhteishenki korkealla. Tästä tämä lähtee. - Solen skiner och det snöar. Vi är söta men inte av socker. Socialdemokraterna fick hela 29.5% av rösterna i Raseborg, vi tackar. Bastun är varm, fiilisen på toppen och gänget på gång. Nu kör vi. #raasepori #raseborg #pidetäänkaikkimukana #allaskamedmaaritfeldtranta

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Nyt on aika ottaa rohkeita askeleita kohti uuden ajan elinkeino- ja teknologiapolitiikkaa. SDP on valmistellut kasvua ja työllisyyttä tukevan strategian, jossa esitettyihin toimiin toivottavasti myös maan hallitus tarttuu. - Ympäristöteknologiassa ja kierto- ja jakamistaloudessa olisi runsaasti hyödyntämätöntä kasvupotentiaalia, samoin palvelu- ja matkailualalla. Lisäpanostukset tutkimukseen ja tuotekehitykseen ovat nyt välttämättömiä, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– Katse pitäisi nostaa pelkästä hintakilpailukyvystä vientiin ja elinkeinopuolen uudistukseen. Suomella olisi hyvät mahdollisuudet muun muassa energiatehokkuudessa, ympäristöteknologiassa ja kiertotaloudessa. Olisin odottanut puoliväliriihessä jykevämpiä linjauksia, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

SDP:n työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan demarit Tarja Filatov (pj.), Merja Mäkisalo-Ropponen ja Ilmari Nurminen toivottavat kaikille hyvää vappua. Jokainen meistä on tärkeä osa Suomen menestystarinaa ja jokaiselle meistä on löydettävä oma paikka yhteiskunnasta.Sosialidemokraatit SDP

Riitta Myller: Postipalvelut ovat perusoikeus

TIEDOTE                                                                                                                  13.9.2016

Riitta Myller: Postipalvelut ovat perusoikeus

Kansanedustaja Riitta Myller (sd) on jättänyt hallitukselle kirjallisen kysymyksen postinjakelun turvaamisesta viisipäiväisenä sekä kohtuuaikaisena myös haja-asutusalueilla. ”Posti on Suomessa valtion omistama liikelaitos, jonka tehtävänä on varmistaa postinkantoon liittyvien palveluiden tasa-arvoinen toteutuminen koko maassa” Myller muistuttaa.

Postin työvoiman supistumisen myötä viisipäiväsen postinjakelun jatko on nyt uhan alla ja jakeluajat ovat haja-asutusalueilla myöhentyneet merkittävästi. Tämä vaikeuttaa jo nyt niin kansalaisten tiedonsaantia ja asiointia eri viranomaisten kanssa. Nämä uhkakuvat ovat myös omiaan vaikeuttamaan haja-asutusaluilla toimivia yritysten toimintaedellytyksiä ja siten työllistämismahdollisuuksia, kun yritysten laskutus ja muu rahaliikenne viivästyvät. ”Jos hallitus todella haluaa luoda työpaikkoja koko maahan, on viisipäiväinen postinjakelu perusoikeus josta ei tule tinkiä” Myller päättää.

Lisätietoja:

Riitta Myller, puh. 040 504 8303