Timo Harakkashared tweet on Twitter

SOS jakaa lisää menoja ja ministerinsalkkuja ja tekee *seuraavalle* hallitukselle miljardileikkauksia. Tulkaa pois,Suomi ansaitsee parempaa.

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Hallitus jää kauas työllisyystavoitteestaan. Illan uutinen: Kolme uutta ministeriä. Lopputulos on työllisyyden suhteen pettymys.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Miljardi Soten tietojärjestelmiin on hyvä sijoitus, jos se käytetään uusin avoimiin järjestelmiin - ei upoteta rahoja vanhaan eli Apottiin.

Maria Guzeninashared image on Instagram

#suomi100 näyttely avattu Euroopan neuvoston yleiskokouksessa Strasbourgissa! Sataan vuoteen mahtuu paikoin vaikeaakin historiaa, mutta eteenpäin on menty. Tehdään seuraavista sadasta vieläkin hienompi menestystarina.maria_guzenina

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Suomen rahapajan juhlarahoissa siis kuvataan mm. sisällissodan teloitusta ja Välimereen hukkunutta pakolaislasta. Todella mauton farssi.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

- Kansalaissodan teloituksia kuvaava Suomen itsenäisyyden juhlaraha on vastenmielinen ja täydellinen rimanalitus Suomen rahapajalta. Juhlarahan painaminen osoittaa täydellistä harkintakyvyn pettämistä niiltä tahoilta, jotka ovat vastuussa rahan suunnittelusta, sanoo SDP:n kansanedustaja Joona Räsänen.Sosialidemokraatit SDP

SDP:n Mäkisalo-Ropponen: Hallituksen sanat ja teot aluepolitiikassa eivät kohtaa

Merja Mäkisalo-Ropponen

Hallituksen vastaukset keskiviikon välikysymyskeskustelussa eivät kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropposen mielestä vähentäneet huolta Suomen suunnasta. Erityisesti aluepolitiikka tuntuu unohtuneen keskustavetoiselta hallitukselta kokonaan.

– Kysyttäessä hallituksen aluepolitiikasta kyselytunnilla 14.4, Ministeri Vehviläinen totesi osuvasti: ”On vähän vanhanaikaista vain hokea sanaa aluepolitiikka aluepolitiikka vaan se tulee nimenomaan tekojen kautta.”

Mäkisalo-Ropposen mielestä teot ovat osoittaneet mitä hallitukselle aluepolitiikka on. Pääministeri Sipilän toteamus, että Keskusta haluaa pitää koko Suomen asuttuna, ei vakuuta, kun katsoo hallituksen päätöksiä. Raideliikennettä ajetaan alas sekä posteja, poliisiasemia ja käräjäoikeuden toimipaikkoja lakkautetaan. Ensimmäisen vuoden aikana hallitus on lakkauttanut yli 100 toimipistettä. Sitä voi pitää epävirallisena Suomen ennätyksenä.

– Liikenneyhteyksien heikentäminen on erityisen vaarallista maakuntien kilpailukyvylle. Pohjois-Karjalasta käsin katsottuna, hallitus tuntuu unohtaneen koko maakunnan oman onnensa nojaan. Olemme esimerkiksi pyytäneet ministeri Berneriä useita kertoja keskustelemaan liikennepolitiikasta paikallisten toimijoiden ja päättäjien kanssa, mutta hänellä ei ole ollut aikaa. Siitä huolimatta hän on tehnyt päätöksiä, joiden johdosta lukuisten ihmisten elämä on vaikeutunut junayhteyksien valtavan heikentymisen johdosta.

– Kukaan ei tiedä, jatkuuko junaliikenne Joensuusta Varkauteen joulukuun 10. päivän jälkeen. Päätöksillä alkaa olla jo kiire. Luulisi ministerin nyt ymmärtävän, että Pohjois-Karjala tarvitsee tämän yhteyden. Ennen vuorojen vähentämistä reitillä on ollut paljon matkustajia. Linja-autovuorot eivät pysty korvaamaan junaliikennettä.

Merja Mäkisalo-Ropponen

kansanedustaja (sd)