Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Aamu sarastaa Hietaniemen hautausmaalla. - Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin. Presidentti Mauno Koivistotyttitup

Tuula Haatainenshared image on Instagram

Presidentti Koiviston hautajaiset ja muistotilaisuus olivat kyyneliin liikuttava tilaisuus. Koiviston elämäntyö ja arvot ovat meille kaikille hieno perintö.haatainent

Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Hieno tilaisuus - presidentti Koiviston siunaus. Nyt muistojuhla - vieläkin sydämessä tuntuu ulosmarssin bassorumpu. Manu jätti ison muiston ja perinnön suomalaisille! 🇫🇮🌹miapetrakumpula

Demarinuoretshared image on Instagram

"Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin." Lepää rauhassa presidentti Koivisto.demarinuoret

SDPshared image on Instagram

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne, sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman ja puoluesihteeri Antton Rönnholm laskivat puolueen seppeleen työväenliikkeen ensimmäisen presidentin arkulle Helsingin Tuomiokirkossa. Kuva: Valtioneuvosto #maunokoivistososialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne, sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman ja puoluesihteeri Antton Rönnholm laskivat puolueen seppeleen työväenliikkeen ensimmäisen presidentin arkulle Helsingin Tuomiokirkossa. Kuva: ValtioneuvostoSosialidemokraatit SDP

Demokraattishared image on Instagram

Hietaniemen hautausmaalla. Muurien ulkopuolella kymmenet varusmiehet valvovat parin tunnin kuluttua saapuvan surusaattueen rauhaisaa kulkua.demokraatti

SDPshared image on Instagram

Valmiina seuraamaan presidentti Koiviston siunaustilaisuutta ja surusaattoa Valtioneuvoston linnan edessä. Siunaustilaisuus alkaa Helsingin tuomiokirkossa klo 13 ja surusaatton on arvioitu lähtevän tuomiokirkolta n. klo 14.30. #maunokoivisto #manusosialidemokraatit

SDP:n Mäkisalo-Ropponen: Työllistymisen vaikuttavuusmittareita uudistettava – välityömarkkinat arvostetuiksi

Merja Mäkisalo-Ropponen

Tiedote 22.9.2016

Julkaisuvapaa heti

Välityömarkkinat ovat usein hyvä väylä avoimille työmarkkinoille. Kaikki eivät kuitenkaan koskaan tule työllistymään avoimille työmarkkinoille, mutta on kuitenkin tärkeää, että jokainen voi tuntea olevansa arvokas ja tärkeä osa yhteiskuntaa. Tästä hyötyvät kaikki. Kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen esittääkin, että työllistymisen vaikuttavuusmittareita pitäisi uudistaa.

–  Kaikilla ei ole mahdollista työllistyä avoimille työmarkkinoille nykyisillä työvoiman tuottavuusodotuksilla. Vaikuttavuutta on kuitenkin myös yhteiskunnassa mukana pysyminen ja elämänhallinta. Välityömarkkinoilla tehdään paljon sellaista arvokasta työtä, esimerkiksi vanhusten ja lasten parissa, jota mikään muu taho ei yhteiskunnassa hoida. Välityömarkkinoista hyötyy siis yhteiskunta ja ihminen itse.

Myös työministeri Lindström suhtautui keskiviikon eduskuntakeskustelussa esitykseen avoimin mielin ja ”näytti ajatukselle peukkua”.  Työllistymisen vaikuttavuusmittareita uudistamalla työssä käyminen välityömarkkinoilla tulisi arvostetummaksi ja kenties lopulta päästäisiin pois tempputyöllistämisen käsitteestä.

– Välityömarkkinoiden kehittäminen edellyttää myös riittäviä määrärahoja. Toivottavasti ministeri Lindström pitää huolen myös tästä.

Lisätietoja,

Merja Mäkisalo-Ropponen