Timo Harakkashared tweet on Twitter

SOS jakaa lisää menoja ja ministerinsalkkuja ja tekee *seuraavalle* hallitukselle miljardileikkauksia. Tulkaa pois,Suomi ansaitsee parempaa.

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Hallitus jää kauas työllisyystavoitteestaan. Illan uutinen: Kolme uutta ministeriä. Lopputulos on työllisyyden suhteen pettymys.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Miljardi Soten tietojärjestelmiin on hyvä sijoitus, jos se käytetään uusin avoimiin järjestelmiin - ei upoteta rahoja vanhaan eli Apottiin.

Maria Guzeninashared image on Instagram

#suomi100 näyttely avattu Euroopan neuvoston yleiskokouksessa Strasbourgissa! Sataan vuoteen mahtuu paikoin vaikeaakin historiaa, mutta eteenpäin on menty. Tehdään seuraavista sadasta vieläkin hienompi menestystarina.maria_guzenina

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Suomen rahapajan juhlarahoissa siis kuvataan mm. sisällissodan teloitusta ja Välimereen hukkunutta pakolaislasta. Todella mauton farssi.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

- Kansalaissodan teloituksia kuvaava Suomen itsenäisyyden juhlaraha on vastenmielinen ja täydellinen rimanalitus Suomen rahapajalta. Juhlarahan painaminen osoittaa täydellistä harkintakyvyn pettämistä niiltä tahoilta, jotka ovat vastuussa rahan suunnittelusta, sanoo SDP:n kansanedustaja Joona Räsänen.Sosialidemokraatit SDP

SDP:n Mäkisalo-Ropponen: Työllisyysmäärärahat eivät riitä alkuunkaan

Tiedote 23.9.2015

Joensuulaisen kansanedustajan Merja Mäkisalo-Ropposen (sd.) mielestä työllisyyden hoidon näkökulmasta ollaan kestämättömässä tilanteessa. Hallitus esittää lisätalousarviossaan vain 21 miljoonan euron lisäystä työllisyysmäärärahoihin. Uusien työttömyystilastojen mukaan työttömyys on jatkanut kasvuaan koko maassa. Esimerkiksi Pohjois-Karjalassa työttömien työnhakijoiden määrä on kasvanut vuoden takaisesta lähes kymmenellä prosentilla ja Pohjois-Savossa 13 prosentilla.

– Koko ajan pahentuvassa tilanteessa tarve olisi moninkertainen, eikä pieni määrärahojen lisäys riitä edes Uudellemaalle. Kaiken lisäksi ensi vuoden työllisyysmäärärahoista ollaan leikkaamassa 50 miljoonaa euroa.

– Tilanne on mennyt jatkuvasti huonompaan suuntaan. Erityisen huolestuttavaa on pitkäaikaistyöttömyyden kasvu sekä nuorisotyöttömyys. Hallitus erehtyy, jos se kuvittelee Suomen nousevan ilman aktiivista työllisyyden hoitoa.

– Täysin riittämättömien työllisyysmäärärahojen lisäksi hallitus on valinnut linjakseen leikkausten tien, joka entisestään lisää työttömyyttä. Hallitus on valitettavasti heittänyt hanskat tiskiin ja laiminlyö vakavalla tavalla työttömyyden hoidon.

Lisätiedot,

Merja Mäkisalo-Ropponen