Tytti Tuppurainenshared image on Instagram

Aamu sarastaa Hietaniemen hautausmaalla. - Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin. Presidentti Mauno Koivistotyttitup

Tuula Haatainenshared image on Instagram

Presidentti Koiviston hautajaiset ja muistotilaisuus olivat kyyneliin liikuttava tilaisuus. Koiviston elämäntyö ja arvot ovat meille kaikille hieno perintö.haatainent

Miapetra Kumpula-Natrishared image on Instagram

Hieno tilaisuus - presidentti Koiviston siunaus. Nyt muistojuhla - vieläkin sydämessä tuntuu ulosmarssin bassorumpu. Manu jätti ison muiston ja perinnön suomalaisille! 🇫🇮🌹miapetrakumpula

Demarinuoretshared image on Instagram

"Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin." Lepää rauhassa presidentti Koivisto.demarinuoret

SDPshared image on Instagram

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne, sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman ja puoluesihteeri Antton Rönnholm laskivat puolueen seppeleen työväenliikkeen ensimmäisen presidentin arkulle Helsingin Tuomiokirkossa. Kuva: Valtioneuvosto #maunokoivistososialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne, sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman ja puoluesihteeri Antton Rönnholm laskivat puolueen seppeleen työväenliikkeen ensimmäisen presidentin arkulle Helsingin Tuomiokirkossa. Kuva: ValtioneuvostoSosialidemokraatit SDP

Demokraattishared image on Instagram

Hietaniemen hautausmaalla. Muurien ulkopuolella kymmenet varusmiehet valvovat parin tunnin kuluttua saapuvan surusaattueen rauhaisaa kulkua.demokraatti

SDPshared image on Instagram

Valmiina seuraamaan presidentti Koiviston siunaustilaisuutta ja surusaattoa Valtioneuvoston linnan edessä. Siunaustilaisuus alkaa Helsingin tuomiokirkossa klo 13 ja surusaatton on arvioitu lähtevän tuomiokirkolta n. klo 14.30. #maunokoivisto #manusosialidemokraatit

SDP:n Mäkisalo-Ropponen: Työllisyysmäärärahat eivät riitä alkuunkaan

Tiedote 23.9.2015

Joensuulaisen kansanedustajan Merja Mäkisalo-Ropposen (sd.) mielestä työllisyyden hoidon näkökulmasta ollaan kestämättömässä tilanteessa. Hallitus esittää lisätalousarviossaan vain 21 miljoonan euron lisäystä työllisyysmäärärahoihin. Uusien työttömyystilastojen mukaan työttömyys on jatkanut kasvuaan koko maassa. Esimerkiksi Pohjois-Karjalassa työttömien työnhakijoiden määrä on kasvanut vuoden takaisesta lähes kymmenellä prosentilla ja Pohjois-Savossa 13 prosentilla.

– Koko ajan pahentuvassa tilanteessa tarve olisi moninkertainen, eikä pieni määrärahojen lisäys riitä edes Uudellemaalle. Kaiken lisäksi ensi vuoden työllisyysmäärärahoista ollaan leikkaamassa 50 miljoonaa euroa.

– Tilanne on mennyt jatkuvasti huonompaan suuntaan. Erityisen huolestuttavaa on pitkäaikaistyöttömyyden kasvu sekä nuorisotyöttömyys. Hallitus erehtyy, jos se kuvittelee Suomen nousevan ilman aktiivista työllisyyden hoitoa.

– Täysin riittämättömien työllisyysmäärärahojen lisäksi hallitus on valinnut linjakseen leikkausten tien, joka entisestään lisää työttömyyttä. Hallitus on valitettavasti heittänyt hanskat tiskiin ja laiminlyö vakavalla tavalla työttömyyden hoidon.

Lisätiedot,

Merja Mäkisalo-Ropponen