Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Hallituksen on vaikea enää kritisoida isoa ja pahaa EU-mörköä, kun Suomi jättää suosiolla käyttämättä omaa liikkumavaraa lainsäädännössä.

Maarit Feldt-Rantashared image on Instagram

Aurinko paistaa ja lunta sataa! Raaseporissa ei kylmä haittaa eikä vähästä hätkähdetä. Vaaleissa sosialidemokraateille 29.5% äänistä ja hyvät fiilikset. Sauna lämpiää ja yhteishenki korkealla. Tästä tämä lähtee. - Solen skiner och det snöar. Vi är söta men inte av socker. Socialdemokraterna fick hela 29.5% av rösterna i Raseborg, vi tackar. Bastun är varm, fiilisen på toppen och gänget på gång. Nu kör vi. #raasepori #raseborg #pidetäänkaikkimukana #allaskamedmaaritfeldtranta

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Nyt on aika ottaa rohkeita askeleita kohti uuden ajan elinkeino- ja teknologiapolitiikkaa. SDP on valmistellut kasvua ja työllisyyttä tukevan strategian, jossa esitettyihin toimiin toivottavasti myös maan hallitus tarttuu. - Ympäristöteknologiassa ja kierto- ja jakamistaloudessa olisi runsaasti hyödyntämätöntä kasvupotentiaalia, samoin palvelu- ja matkailualalla. Lisäpanostukset tutkimukseen ja tuotekehitykseen ovat nyt välttämättömiä, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– Katse pitäisi nostaa pelkästä hintakilpailukyvystä vientiin ja elinkeinopuolen uudistukseen. Suomella olisi hyvät mahdollisuudet muun muassa energiatehokkuudessa, ympäristöteknologiassa ja kiertotaloudessa. Olisin odottanut puoliväliriihessä jykevämpiä linjauksia, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

SDP:n työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan demarit Tarja Filatov (pj.), Merja Mäkisalo-Ropponen ja Ilmari Nurminen toivottavat kaikille hyvää vappua. Jokainen meistä on tärkeä osa Suomen menestystarinaa ja jokaiselle meistä on löydettävä oma paikka yhteiskunnasta.Sosialidemokraatit SDP

SDP:n Merja Mäkisalo-Ropponen: Näinkö hallitus elävöittää maakuntia?

Tiedote 16.9.2015

Eilen Liikenne- ja viestintäministeriö ja VR ilmoittivat ostopalvelusopimuksen lopettamisesta ja rajuista junavuorojen leikkauksista ensi maaliskuusta alkaen. Tämä on kohtalokas isku erityisesti Pohjois-Karjalalle. Junien kulkeminen on loppumassa Joensuusta pohjoisen ja lännen suuntaan. Esimerkiksi Jyväskylään pitäisi jatkossa kulkea Helsingin kautta. Asiaa tullaan käsittelemään vielä valtioneuvoston raha-asioiden valiokunnassa, joka tekee lopullisen päätöksen.

Kansanedustaja, Joensuun kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Merja Mäkisalo-Ropponen on hyvin hämmentynyt ja surullinen tällaisesta esityksestä. Hänen mukaansa on päivän selvää, että Pohjois-Karjalan kehitys kokee kolauksen näiden päätösten johdosta.

-Päätöstä ei ole mietitty loppuun asti. Päätöksellä vaarannetaan koko alueen kehitys. Tämä on kova isku maakunnan kilpailukyvylle, talouskasvulle, työllisyyskehitykselle sekä maakunnan elinvoimaisuudelle. Riski siihen, että päätöksestä suunnitellut säästöt kääntyvät päälaelleen, on erittäin suuri.

Mäkisalo-Ropposen mukaan hallituksen pitäisi nyt pikaisesti ottaa maakuntien lusikat kauniisiin käsiin ja perua järjetön suunnitelma.

-Vaadin, että asia otetaan vielä pöydälle ja mietitään sen vaikutuksia kokonaisuudessaan. En usko hallituksen analysoineen tätä päätöstä riittävästi ja siksi se on syytä perua mahdollisimman pian.

Mäkisalo-Ropponen kohdistaa katseensa myös hallituspuolueiden pohjois-karjalaisiin kansanedustajiin.

-Edunvalvonta on pettänyt pahemman kerran. Ihmettelen, eikö hallituspuolueiden pohjois-karjalaisia kansanedustajia kiinnosta puolustaa maakuntaa? Nyt olisi syytä nopeasti muistaa, missä omat äänestäjät ovat ja tehdä töitä Pohjois-Karjalan paremman tulevaisuuden eteen.

Lisätietoja,

Merja Mäkisalo-Ropponen