Tervetuloa historiallisiin SDP P-K ja P-S syyspiirikokouksiin!

Toivotamme tervetulleeksi sosialidemokraattisen järjestö- ja jäsenkentän päättämään ja seuraamaan SDP Pohjois-Karjala ja Pohjois-Savo piirien viimeisiä syyspiirikokouksia Huhmariin Polvijärvelle 2.11.2013. Kokouksessaan Pohjois-Karjala tekee tarvittavat sääntömuutokset niin, että voimme vastaanottaa Pohjois-Savon kaikki puoluejärjestöt, uuteen muodostettavaan Savo-Karjalan sosialidemokraattiseen piiriin. Huhmarilla kokoustaa lauantaina samanaikaisesti Pohjois-Savo tehden kokouksessaan tarvittavat purkamispäätökset Savo-Karjalan piiriin yhdistymisen osalta.

Jatkamme kokousta sunnuntaina jolloin valitsemme yhdistyvälle Savo-Karjalan piirille johdon, vahvistamme talousarvion ja toimintasuunnitelman vuodelle 2014.

Olemme hyvässä yhteishengessä piirien kanssa valmistelleet yhdistymistä. Tästä on hyvä jatkaa ja opetella uudenlaista yhteistoimintaa isommalla toiminta-alueella. Ensimmäinen yhteinen karttaharjoitus vaalien osalta on ensi kevään EU-vaalit.

Valmistautuminen Seinäjoen puoluekokoukseen alkaa piirikokouksen jälkeen. Puoluekokous ja EU-vaalit rytmittävät alkuvuoden 2014 toimintaa. Savo-Karjalan piirikokouksen valitsema piirin hallinto yhdessä piirin työntekijöiden kanssa pääsee heti tositoimiin uuden vaalipiirin alueella.

Aika kuluu nopeasti ja 2015 käymme jo eduskuntavaalit. Nyt onkin syytä alkaa käydä vakavia keskusteluja ja kasata tukijoukkoja konkreettisten ehdokkaiden etsimisen lisäksi. Ehdokasasettelu ja vaalityön onnistuminen saa aivan uusia haasteita vaalipiirimuutoksen myötä. On tärkeää myös muistaa, että saamme asettaa maksimissaan 15 – 16 ehdokasta Savo-Karjalan vaalipiirin alueelle. Mikäli kokous hyväksyy aikataulutuksen, tulemme asettamaan ensimmäiset ehdokkaat jo kevätpiirikokouksessa 2014.

Tule kuuntelemaan ja keskustelemaan mm. näistä asioista viikonlopun kokouksiin. Paikalla on puoluesihteeri Reijo Paananen, alueen kansanedustajia ja su alustukset ennen poliittista keskustelua käyttävät puoluehallituksen jäsenet Riitta Myller ja Niko Korte.

Tervetuloa kokoustamaan, terveisin piirien puheenjohtajat

Pentti Hartikainen            Mika Hentunen