Demarinaisten 15. liittokokous Tampereella

Kansanedustaja Tytti Tuppurainen valittiin Sosialidemokraattisten Naisten puheenjohtajaksi järjestön kaksipäiväisessä liittokokouksessa Tampereella 25. – 26.11.2017. Valinta oli yksimielinen. Alkava kolmivuotiskausi on Tuppuraiselle toinen liiton johdossa. Hämeen piirin Emmi Lintonen Forssasta valittiin 1. varapuheenjohtajaksi ja 2. varapuheenjohtajaksi Sari Melkko Kouvolasta (Kaakkois-Suomen piiri).

Savo-Karjalaa Demarinaisten liittohallituksessa edustavat tulevalla hallituskaudella 2018 – 2020 Savo-Karjalan Naispiirin puheenjohtaja Irene Lång Varkaudesta ja hänen henkilökohtaisena varajäsenenään toimii piirin varapuheenjohtaja Arja Puoskari Joensuusta. Saima Kettunen Suonenjoelta kutsuttiin Demarinaisten kunniajäseneksi.

Savo-Karjalan naispiiri teki ponsiehdotuksen seuraajan käytöstä liittohallituksen kokouksessa varsinaisen ja varan estyessä osallistumasta liittohallituksen kokouksiin. Ponsi hyväksyttiin Savo-Karjalan eduksi puheenjohtajan äänellä. Piirimme kokousedustajat pitivätkin useita puheenvuoroja ja toivat keskusteluun mukaan muun muassa alueellisen tasa-arvon näkökohdat. Jokainen edustaja osallistui molempina päivinä vaativaan valiokuntatyöhön ja tärkeitä asioita saatiin hiottua eteenpäin vietäväksi. Kaikkiaan valiokuntia oli kahdeksan. Koko Suomen alueelta demarinaisia oli kokoontunut liki 200.  Upea naisjoukko edusti kunniakkaasti Savo-Karjalaa. Mukana olivat Irene Långin ja Arja Puoskarin lisäksi Tanja Airaksinen Kuopio, Eila Holopainen Kuopio, Anna-Liisa Itkonen Suonenjoki, Tuulikki Jouskari Joensuu, Jaana Jylhä-Ollila Polvijärvi, Reetta Karvinen Joensuu, Saima Kettunen Suonenjoki, Tytti Koslonen Kuopio, Riitta Kukko Vesanto, Pirjo Niemitz Siilinjärvi, Pauliina Parikka Polvijärvi, Ritva Peltonen Varkaus, Sanna Piitulainen Joensuu, Marja Randelin Kuopio, Pirjo Rämänen Joensuu ja Marja Sormunen Tohmajärvi.