Järjestökirje 1/2018

Ajankohtaista, Yhteystiedot 13:46

Hyvät Savo -Karjalan järjestötoverit

NYT on aika äänestää Tuulaa!

Uusi toimintavuosi on käynnistynyt vaalityön merkeissä. Sipilän hallituksen kova politiikka jatkuu ja nyt kurmuutetaan suomalaista työelämää ja palkansaajaa. Kansalaisadressiin, jolla halutaan kumota työttömien aktiivimalli, on nimensä raapustanut jo yli 130 000 suomalaista. Sote- ja maakuntasoppa on päättymätön näytelmä valmistelun osalta, eikä kukaan vieläkään pysty sanomaan, mikä on lopputulos näiden osalta. Aika tiimalasissa käy nykyhallituksella vähiin uudistusten maalin saattamisessa.

Uusi piirihallitus aloitti toimintansa vuoden vaihteessa. Ensimmäinen kokous pidettiin 20.1. Joensuussa perehtymisen, koulutuksen ja toiminnansuunnittelun merkeissä. Ilahduttavaa oli, että kaikki varsinaiset ja varajäsenet olivat päässeet paikalle ja osallistuivat aktiivisesti. Uudessa piirihallituksessa on paljon uusia tovereita, joiden johdolla käymme neljät vaalit seuraavien 15 kuukauden aikana.

Piirihallituksen puheenjohtajina toimivat puheenjohtaja Neeta Röppänen, Kuopio, varapuheenjohtajat Noora Kettunen, Joensuu ja Olavi Ruotsalainen, Suonenjoki. Piirihallituksen jäseninä ovat Pia Hedman, Varkaus, Veli-Matti Hurskainen, Nurmes, Sanna Kauppinen, Iisalmi, Vilho Mikkonen, Tohmajärvi, Matti Mäntynen, Kontiolahti ja Antti Salmela, Outokumpu. Varajäseninä toimivat Tuomas Timonen, Joensuu, Tarja Korhonen, Siilinjärvi, Simo Suksi, Kuopio, Vesa Parviainen, Kitee ja Leena Nyyssönen, Kontiolahti.

Piirihallituksen yhteystiedot ja vastuut löydät piirimme nettisivuilta osoitteesta savokarjala.sdp.fi/piirihallitus.

Puolelta yhdistyksistämme on edelleen ilmoittamatta yhdistyksen virkailijatiedot ja piirikokousedustajat. Laittakaa mahdollisimman pian sähköpostiin seppo.eskelinen@sdp.fi nämä tiedot. Se on ainoa tapa varmistaa sisäinen tiedonkulkumme.

Presidentinvaalit

Presidenttiehdokkaamme Tuula Haataisen kampanjoinnin viimeiset päivät ovat menossa. Voimme olla ylpeitä, että syntyjään tuusniemeläinen ja koulunsa Kuopiossa käynyt Tuula on tehnyt suurella sydämellä yhteistä vaalityötämme.  Hän on onnistunut tuomaan rakentavalla tavalla esille sosialidemokraattisia näkemyksiä turvallisuudesta ja ihmisten arjesta Suomessa. Suuri ihmetyksen aihe on, että kyselyjen mukaan edelleen yli 60% kannattajistamme ja jäsenistöstämme on antamassa äänensä istuvalle presidentille. Uskomme edelleen, että kannatuksemme nousee vaaliuurnilla ja gallupit selätetään ehdokkaamme osalta. Siihen tarvitsemme sinun ääntäsi  annetaan äänemme Tuulalle ja sosialidemokraattisille arvoille.
Käy antamassa äänesi Tuulalle sunnuntaina, jos et ole jo äänestänyt!

Maakuntavaalit 28.10.2018

Maakuntavaalien 2018 ehdokasasettelun aikataulusta päätti piirin syyskokous viime syksynä. Maakuntavaalien ehdokkaat valitaan pääosin 28.4.2018 Joensuun piirikokouksessa aiemmin piirikokouksessa hyväksytyn paikkakuntajaon pohjalta. Puolueosastojen on tehtävä esityksensä 15.4.2018 mennessä. Vaalityön ja vaaliohjelman suunnittelu on käynnissä ja niistä kerromme lisää uuden piirihallituksen vahvistettua ne.

Puolueosastojen puheenjohtajille tulee sähköpostia lähipäivinä ehdokasmääristä.

Eduskuntavaalit 2019

Piirihallitus päätti myös eduskuntavaalien 2019 ehdokasasettelun aikataulusta syyspiirikokouksessaan. Eduskuntavaalien ehdokkaat asettaa piirikokous 24.11.2018 syyskokouksessaan. Piirihallitus pyytää yhdistyksiltä esitykset 15.11.2018 mennessä. Näillä näkymin asetettavien ehdokkaiden määrä on joko 15 tai 16.

Aktivista toiminan kevättä toivottaen!

Neeta Röppänen                   Seppo Eskelinen

Piirin puheenjohtaja            Toiminnanjohtaja