Riitta Myller ei lähde ehdolle eduskuntavaaleihin

Kansanedustaja Riitta Myller ilmoitti tänään (to 16.8.) Joensuun Työväenyhdistyksen Rantakala-tapahtumassa Hopealahdessa, että ei ole ehdolla kevään eduskuntavaaleissa.

– Nyt kun sosialidemokraattien kannatus näyttää nousua on hyvä aika jättää tehtävät uusille vetreille voimille, sanoi Myller. Viime vuosina olemme saaneet runsaasti uusia aktiivisia toimijoita, joista on hyvä valita myös aivan uusia yrittäjiä tuleviin eduskuntavaaleihin.

Myllerin mielestä sosialidemokraattista politiikkaa tarvitaan nyt entistäkin enemmän luomaan tulevaisuuden uskoa ja vastavoimaa nykypolitiikalle, joka asettaa kaiken yhteiskunnallisen toiminnan ja ihmisten perustarpeet markkinoiden alttarille.

Sosialidemokratia on kansainvälinen liike, jonka tavoitteena on monenkeskisen yhteistyön avulla luoda kestävää kehitystä ja vähentää maapallon laajuista eriarvoisuutta. Tämän hetken suurin uhka on ilmaston lämpeneminen. Keinot meillä ovat tiedossa, tarvitaan tekoja ja sitä kuuluisaa poliittista tahtoa.

Riitta Myller tulee toimineeksi kansanedustajana ja Euroopan parlamentin jäsenenä yhteensä yli kolmekymmentä vuotta. Eduskunnassa Myller on ollut mm. ryhmänsä vastaava asunto- ja ympäristöpolitiikassa ja Euroopan parlamentissa vastuutehtävissä ympäristöpolitiikan lisäksi aluepolitiikassa ja ilmastopolitiikassa.

Lisätietoja:

Riitta Myller, puh. 040 504 8303