Suomi on pitkään ollut maa, jossa kenestä tahansa on voinut tulla mitä tahansa. Työelämän ja koko yhteiskunnan muuttuessa tarvitaan kuitenkin uudistuksia, jotta myös jatkossa kaikilla nuorilla on samat mahdollisuudet hyvän elämän edellytyksiin, sanoo SDP:n kansanedustaja Jutta Urpilainen. Ensi vaalikaudella SDP haluaa laajentaa oppivelvollisuutta ja toteuttaa nuorisotakuun uudistuksen. Oletko samaa mieltä? Meillä taitaa olla sama suunta! 🚌Sosialidemokraatit SDP

SDP:n kansanedustaja Pilvi Torstin mielestä toinen aste on tämän ajan peruskoulutus. Pelkän peruskoulun varassa 15-vuotiaalla ei ole enää edellytyksiä työllistyä. Uudistus olisi valmisteltava huolella yhdessä oppilaiden, opettajien, tutkijoiden ja asiantuntijoiden kanssa. – Asia kannattaa nähdä 12-vuotisena peruskoulutuksena. Oppivelvollisuuden laajentamista tarvitaan, jotta voimme varmistaa sen, että jokainen nuori saa kunnolliset lähtökohdat työelämässä ja yhteiskunnassa pärjäämiseen, sanoo Torsti.Sosialidemokraatit SDP

– Tutkimustulokset lisääntyvistä mielenterveydenhäiriöistä ovat huolestuttavia. Työuupumuksesta on tullut viheliäs kansantauti, minkä lievästä muodosta kärsii peräti neljäsosa työikäisistä, sanoo SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm. ✅ Seuraavan hallituksen on valmisteltava laaja kansallinen työhyvinvoinnin edistämisen ohjelma. ✅ Mielenterveyspalvelujen tulisi olla kaikkien saatavilla. ✅ Seuraavalla hallituskaudella tulee kiinnittää huomiota työelämän laatuun ja työhyvinvointiin mekaanisen työajan pidennyksen sijaan. ✅ Terveydenhuollon henkilöstön osaamista tunnistaa työuupumuksen oireet tulisi kehittää. Oletko samaa mieltä? Meillä taitaa olla sama suunta! 🌹Sosialidemokraatit SDP

Nordean yksityistalouden ekonomisti Olli Kärkkäinen ja SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja Sirpa Paatero keskustelevat SDP:n Tulevaisuuslinjalla-podcastissa sosiaaliturvan uudistuksesta. Miksi sosiaaliturvaa tarvitsee uudistaa? Millainen sosiaaliturva Suomessa pitäisi olla ja mitä eroja eri malleilla on? Miten palvelut yhdistetään mukaan kokonaisuuteen? Mitä voidaan odottaa seuraavalta hallitukselta? Kuuntele jakso Spotifyssa, Kiekussa tai SoundCloudissa, hae "Tulevaisuuslinjalla".Sosialidemokraatit SDP

Lataa lisää