Jäsenviesti 4/2019

Ajankohtaista, Järjestöt 09:04

EU-vaaliehdokas Irja Sokka esittäytyy

Olen Irja Sokka, terveystieteiden maisteri ja opettaja Kuopiosta. Työskentelen johtava asiantuntijana Etelä-Savon ELy-keskuksessa. Työhöni kuuluu mm. työllisyys- ja yrittäjyysasiat, aluekehittäminen, vastuu maahanmuuttoasioista  sekä EU- rahoitteinen hanketyö.

Olen myös poliitikko Itä-Suomesta. Minulla on monipuolinen ja pitkä kokemus eri luottamustehtävistä. Olen tällä hetkellä Kuopion kaupungin valtuuston ja Pohjois-Savon liiton maakuntavaltuuston jäsen sekä Servica OY:n puheenjohtaja. Edustan myös Itä- Suomea Euroopan Neuvoston kunta- ja aluehallintokongresissa.

Yksin me emme voi muuttaa maailma ja Eurooppaa, mutta yhdessä voimme. EU on yhteisö, joka turvaa vakaan kehityksen kansalaisilleen ja sen jäsenvaltioille.Tulevat vuodet ovat haasteelliset EU:ssa. Euroopan Unionina tulee kehittää edelleen kansalaisten Eurooppana, jossa arvostetaan ihmisoikeuksia, tasa-arvoa, ja syrjimättömyyttä. On Suomen etu, että työskentelemme oikeudenmukaisuuden, demokratian, turvallisuuden sekä sosiaalisesti, ekologisesti ja taloudellisesti kestävän tulevaisuuden puolesta.Euroopan unioni on kyllin vahva toimimaan globaaleissa kysymyksissä. Ilmastopolitiikka, maahanmuutto-, turvallisuus- ja kappapolitiikka tarvitsevat laajan yhteisen arvo – ja tahtopohjan, joka tukee yksittäisiä jäsenmaita omissa tavoitteissaan.

Tule tekemään kanssani hyvä  EU-vaalikampanja! Meillä on yhdessä mahdollisuus saada Itä-Suomesta läpi Europarlamenttiin oma edustaja, kun vain niin tahdomme ja kannustamme ihmisiä äänestämään!EU-vaalinumeroni on 100.

Kierrän Itä-Suomen kuntia mahdollisimman laajasti ja olen yhteydessä jäsenjärjestöihimme, sopien paikallisista tapaamisista.

Yst. terveisin                                 Irja Sokka p. 050 3130773   irja.sokka@hotmail.com

Toiminnanjohtajan tehtävä

Jo ennen eduskuntavaaleja Tuomas Timosen kanssa tehtiin työsopimus 30.6.2019 saakka varmistamaan kaikissa tapauksissa piirin häiriötön toiminta ja EU-vaalikampanjan menestyksekäs läpivienti.

Sepon tultua valituksi eduskuntaan piirihallitus päätti laittaa toiminnanjohtajan tehtävän avoimeen hakuun. Asiasta lisätietoa piirin nettisivuilla.

Tapahtumia

9.5. Eurooppa-päivänä SDP:n eurovaalikampanjan startti klo 12.00 Kuopiossa

15.-16.5. Eurovaalikiertue Itä-Suomessa

25.5.2019 Eurovaalien kampanjalauantai

26.5.2019 Eurovaalien vaalipäivä

Eurooppa-politiikalla on väliä – kevätauringon voimalla meillä riittää intoa vaalityöhön!