Kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen valittu eduskunnan terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen työryhmän puheenjohtajaksi

Eduskunnan terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen ryhmä järjestäytyi

Eduskunnan terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen ryhmä kokoontui ensimmäistä kertaa viime kevään eduskuntavaalien jälkeen järjestäytymiskokoukseensa perjantaina 13.9. Ryhmä valitsi puheenjohtajakseen kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropposen (sd) ja varapuheenjohtajaksi kansanedustaja Sari Tanuksen (kd).

Eduskunnan terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen ryhmän tarkoituksena on lisätä terveyden edistämiseen ja terveyserojen kaventamiseen sekä hyvinvoinnin lisäämiseen liittyvää tietoutta poliittisen päätöksenteon tueksi. Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen ryhmään on kuulunut kansanedustajia kaikista eduskuntaryhmistä. Ryhmä toimii tiiviissä yhteistyössä SOSTE Suomen sosiaali- ja terveys ry:n kanssa.

Ryhmään ovat tervetulleita kaikki puoluetaustasta riippumatta ja tarkoituksena on edistää eduskunta- ja puolueryhmät ylittävää keskustelua ja toimintaa terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseksi.

Lisätietoja:

Merja Mäkisalo-Ropponen, puheenjohtaja puh. 050 357 9090