Savo-Karjalan SDP:n piirikokouksen julkilausuma

Yleinen 16:03

Savo-Karjalan SDP:n piirikokouksen julkilausuma

Savo-Karjalan Sosialidemokraatit esittävät huolensa pääteiden huonosta kunnosta. Savo-Karjalan Sosialidemokraatit käärii hihansa ja tekee edunvalvontatyötä sen eteen, että vaalipiirin liikennehankkeita viedään määrätietoisesti eteenpäin tällä hallituskaudella. Elinkeinoharjoittaminen ei saa jäädä perustieverkon huonosta kunnosta kiinni. Piirikokous toteaa hyvillä mielin, että perustieverkoston kunnossapitomäärärahoja on lisätty merkittävästi.

Raidematkustusajat pääkaupunkiseudun ja Savo-Karjalan välillä pitää saada lyhenemään vähintään puolella tunnilla. Se tulee toteuttaa tulevissa rata- ja kalustohankkeissa.

Omavalvonta ei toimi sote-alalla. Yksityisellä puolella, jolla tavoitellaan voittoa, omavalvonta ei takaa inhimillistä hoitoa. Viranomaisvalvontaa tulee tehostaa, näin varmistetaan hoidon laatu ja hoidettavien asiakkaiden hyvinvointi.

Lastensuojelussa on kiinnitettävä huomio Aviin tulleisiin valituksiin, jotka koskevat lastensuojelussa kunnan ostamia yksityisiä palveluja, perhekoteja ja laitoksia. Valituksien käsittelyä on nopeutettava. Lastensuojelun ja sosiaalihuollon määrärahojen riittävyys on turvattava.

Muusta kuin työntekijöiden aloitteesta solmitut nollatuntisopimukset eivät ole hyväksyttäviä. Savo-Karjalan piiri ei hyväksy TES-shoppailua.

Savo-Karjalan Sosialidemokraatit piirikokous 23.11.2019