KANNANOTTO 13.1.2020 Savo-Karjalan Sosialidemokraattien piirihallitus kannattaa Finnpulpin sijoittamista Savo-Karjalaan

Yleinen 10:22

KANNANOTTO 13.1.2020

Savo-Karjalaan tarvitaan teollisuuden työpaikkoja, koska niitä on alueelta poistunut jo tuhansia. Finnpulpin sijoittuminen alueelle lisää merkittävästi työtä ja toimeentuloa.

Ympäristöarvot ja puhdas luonto ovat Savo-Karjalalle tärkeitä. Finnpulpin ympäristövaikutuksista on käyty keskustelua sen puolesta ja sitä vastaan. Luotamme, että nykyteknologia mahdollistaa miltei nollapäästöiset monimuotoiset korkean teknologian ja korkean jalostusasteen tehtaat. Teollisuuden tulo alueelle mahdollistaa ammatillisen koulutuksen kehitystä, uusien ammattien ja ammatillisen koulutuksen tarvetta.

Teolliset investoinnit turvaavat kulkuyhteyksien kehittämisen ja ylläpidon. Isojen toimijoiden vaatimat alihankintaketjut kasvattavat koko alueen elinvoimaisuutta ja tuovat työtä Savo-Karjalaan.

Tiina Kaartinen
Savo-Karjalan Sosialidemokraatit ry